مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی خبر داد:

تولید ۸۵ درصد از اسپری خودرو کشور در شهرک صنعتی شهید سلیمانی تبریز

1399/12/03 - 20:40 - کد خبر: 38251
سید مرتضی نیرومند اسکویی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از تولید ۸۵ درصد از اسپری‌های خودرویی کشور و سه درصد از تولید کولر آبی کشور در شهرک صنعتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش نصر، سید مرتضی نیرومند اسکویی در حاشیه بازدید فرماندار و نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: ۱۱ شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی شهید سلیمانی مستقر هستند و برخی شرکت‌های مستقر نیز در تلاش برای تبدیل شدن به دانش بنیان هستند.
وی ادامه داد: شرکت مهندسی پزشکی فوژان طب به عنوان واحد تولید مستقل در زمینه تولید تجهیزات پزشکی بیمارستانی است که دارای واحدهای تولید تحت عنوان کلینروم جهت تولید محصولات تنفسی، محصولات مصرفی در اتاق عمل، محصولات قلبی - عروقی است.
وی گفت: هر کدام از محصولات ذکر شده در کلینروم‌های با کلاس متفاوت مهم از ۱۰۰ هزار، ۱۰ هزار و  ۱۰۰۰ تولید و ارائه می‌شود.
نیرومند گفت: این واحد تولیدی در زمینی به متراژ ۲۱۰۰ متر مربع توانسته است برای ۴۰ نفر به طور مستقیم و ۳۸ نفر به طور غیر مستقیم ایجاد اشتغال کند.
وی در خصوص میزان سرمایه گذاری این واحد توایدی، گفت: میزان سرمایه گذاری این واحد تولیدی ۴۲۰ میلیارد ریال بوده است و هم‌چنین این واحد تولیدی به طور سالانه ۵۰۰ هزار عدد قلم الکترو سرجیکال، ۶۰۰۰ عدد پلیت الکترو سرجیکال ، ۳۰۰۰ عدد ست قلبی – عروقی، ۸۰۰ هزار عدد ماسک تنفسی و و ۸۰۰ عدد فیلتر تنفسی که نیاز مبرم بیمارستان‌های سانتر کرونا است، تولید می‌کند و ۲۵۰ هزار ست تنفسی بیهوشی و ونتیلاتور عمدتا برای بیماران کرونایی مصرف دارد.
وی گفت: در ادامه از خط تولید شرکت ایسان گاز سهند تولید کننده انواع لوازم خانگی بازدید به عمل آمد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۳۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال ۵۰ نفر به صور مستقیم در حال فعالیت است. 
وی خاطر نشان کرد: سه درصد تولید کولر آبی کشور توسط شرکت ایسان گاز سهند تولید می‌شود.
وی اظهار کرد: در پایان از واحد تولیدی شرکت تبریز اسپری تولید کننده انواع اسپری‌های خودرویی نیز بازدید به عمل آمد.
وی گفت: این شرکت بزرگترین تولید کننده اسپری خودرویی کشور بوده و در زمینی به مساحت ۳۸۰۰ متر مربع با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال و با میزان تولید شش میلیون عدد اسپری‌های خودرویی برای ۲۵ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی کرده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار