روایتی دیدنی از مجاهدت‌های مشروطه در «سردِ سرخ‌ِ تبریز»

1399/12/02 - 14:17 - کد خبر: 38157
نمایش

نصر: نمایش «سرد سرخ تبریز» که روایتی از مجهادت‌های دوران مشروطه است، به نویسندگی نیما حسن‌بیگی و کارگردانی امیر حجازی در موسسه بین المللی الف تبریز روی صحنه می‌رود.

به گزارش نصر، امیر حجازی، کارگردان این نمایش در گفت‌وگویی با بیان اینکه «سردِ سرخ‌ِ تبریز» بخشی از رویداد تاریخی روزهای پرالتهاب مشروطه تبریز را روایت می‌کند، ادامه داد: این نمایش، به عنوان تنها نماینده استان به بخش نهایی جشنواره تئاتر مقاومت راه یافته است.
وی با تاکید بر اینکه اجراهای این نمایش در موسسه بین المللی الف شروع شده است، اضافه کرد: «سردِ سرخ‌ِ تبریز» روایتی از مشروطه و نقش زنان مجاهد و سایر مجاهدان تبریز از جمله ثقه‌الاسلام، علی مسیو و شیخ سلیم در انقلاب مشروطه است.
وی خاطرنشان کرد: «سردِ سرخ‌ِ تبریز» هر روز تا چهارم اسفند در موسسه بین المللی الف تبریز (مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز) از ساعت 6 و نیم عصر روی صحنه می‌رود.
حجازی با تاکید بر اینکه تمرینات این نمایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، چهار ماه به طول انجامیده است، اضافه کرد: پنج بازیگر و نزدیک 20 نفر تیم اجرایی در تهیه و اجرای نمایش نقش دارند.
وی در خاتمه با توجه به شرایط کرونایی جامعه، تاکید کرد: در حال حاضر، این نمایش با 50 درصد ظرفیت سالن اجرا می‌شود.
به گزارش ایسنا، این نمایش از سری نمایش‌های انتشار یافته واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری آذربایجان شرقی است که به کارگردانی امیر حجازی و به نویسندگی نیما حسن بیگی تهیه و تولید شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار