خبر/

اجرای «باغات لاله تبریز» برای نخستین بار در قالب باغات میوه

1399/12/02 - 14:00 - کد خبر: 38154
باغ، باغات لاله

نصر: شهردار منطقه هفت تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز، گفت: باغات لاله تبریز برای نخستین بار در کشور در قالب باغات میوه عملیاتی خواهد شد.

به گزارش نصر، محمد علی سلیمی با اشاره به برنامه‌های پیش رو و چشم انداز فضای سبز در جنوب غرب تبریز گفت: چندین پروژه فضای سبز در این بخش از تبریز در دست اجرا بوده که احداث باغات لاله و مهر ولایت دو با پایان عملیات تسطیح وارد فاز عملیاتی و اجرایی برای کاشت نهال می‌شوند.
وی همچنین به توسعه باغات رواسان اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شود عملیات احداث و آماده سازی پارک‌های مهر ولایت دو و باغات لاله تا خرداد ماه به پایان رسیده و به شهروندان منطقه تقدیم شود.
وی افزود: طراحی باغات لاله در حال رایزنی و انجام مقدمات اولیه بوده و باغات لاله برای نخستین بار در کشور در قالب باغات میوه عملیاتی خواهد شد و فرصتی برای گردشگری و تولید و اشتغالزایی را به صورت توامان برای منطقه و شهر به همراه خواهد آورد.
شهردار منطقه ۷ تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش میزان درختکاری در اسفند ماه و سال ۱۴۰۰ در جنوب غرب تبریز خبر داد و اظهار کرد: با پروژه‌هایی در دست اقدام در حوزه فضای سبز، پیش بینی می‌شود که میزان درختکاری در اسفندماه و سال آتی افزایش یابد و از این طریق بخشی از نیاز منطقه به هوای پاک تامین شود.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی همچنین میزان گل کاری در منطقه و آماده سازی معابر برای استقبال از بهار را بالغ بر ۶۰ هزار گل عنوان کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار