خبر/

آغاز به‌ کار اولین کنگره دوسالانه تازه‌های روان‌شناسی و علوم رفتاری در دانشگاه تبریز

1398/07/16 - 17:37 - کد خبر: 3808
روان‌شناسی

نصر: اولین کنگره دوسالانه تازه‌های روان‌شناسی و علوم رفتاری از امروز به مدت دو روز با حضور اساتید، محققان، دانشجویان و فعالان این حوزه به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، محمد علیلو دبیر علمی اولین کنگره دوسالانه تازه‌های روان‌شناسی و علوم رفتاری در دانشگاه تبریز ظهر امروز در مراسم آغاز به‌کار  این کنگره با اشاره به تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه این کنگره اظهار داشت: حدود 700 مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده بود که از این تعداد 500 مقاله انتخاب شده است.

به گفته وی، از این تعداد مقالات پذیرفته شده 323 مقاله پذیرفته نهایی شده که از این تعداد 46 مقاله در قالب سخنرانی و بقیه مقالات نیز به‌صورت منتخب چاپ برای مجله و بقیه نیز به صورت متن کامل در مجموعه مقالات کنگره در نظر گرفته شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه در سال‌های آینده تدابیری اندیشه شده که این کنگره به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: همچنین مقالات منتخب در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ثبت و نمایه‌سازی خواهند شد.

 این استاد دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود همچنین با اشاره به اهداف این کنگره یادآور شد: اولین کنگره دوسالانه تازه‌های روان‌شناسی و علوم رفتاری بیشتر با هدف بحث و تبادل نظر در خصوص تازه‌ترین یافته‌ها و موضوعات روان‌شناسی و علوم رفتاری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به محورهای موضوعی این کنگره افزود: روان‌شناسی و فناوری‌های نوین (فضای مجازی و...)، تازه‌های علوم شناختی، تازه‌های روان‌سنجی و ارزیابی بالینی، روان‌شناسی سلامت، روان‌شناسی بالینی، روان‌شناسی تربیتی و مدرسه، روان‌شناسی دین و معنویت و آسیب‌شناسی روانی از جمله محورهای آن است.

دبیر علمی اولین کنگره دوسالانه تازه‌های روان‌شناسی و علوم رفتاری در دانشگاه تبریز اضافه کرد: روان‌شناسی اجتماعی و فرهنگی، مشاوره و خانواده درمانی، اعتیاد (سبب‌شناسی و مداخلات درمانی)، آسیب‌های روان‌شناختی نو پدید، روان‌شناسی تحول و اختلالات دوره تحول، روان‌شناسی صنعتی و سازمانی، روان‌شناسی و ادبیات، روان‌شناسی و فلسفه و ... از دیگر محورهای اصلی این کنگره است.

این گزارش حاکی است، اولین کنگره دوسالانه تازه‌های روان‌شناسی و علوم رفتاری  هم اکنون به میزبانی دانشگاه تبریز درحال برگزاری است.

انتهای پیام/

پژوهشیار