رئیس اتاق تبریز در دیدار با سفیر کره جنوبی مطرح کرد؛

برگزاری نمایشگاه توانمندی های آذربایجان شرقی در کره جنوبی/ معادلات سیاسی منطقه در حال تغییر است

1398/07/16 - 17:14 - کد خبر: 3802
سفیر کره جنوبی

نصر: صبح امروز یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز با یوجانگ هیان سفیر کره جنوبی در ایران در اتاق بازرگانی تبریز دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار نصر، در این دیدار یونس ژائله به فشار ها و تحریم های آمریکا اشاره کرد و گفت: شاید امروز آمریکا با تحریم های خود صادرات نفتی ایران را تحت الشعاع قرار داده است اما به صورت قابل توجهی این فشارها باعث رشد صادرات غیر نفتی شده است.
وی به اثرات مثبت تحریم اشاره کرده و ادامه داد: رشد صادرات و رسیدن به خودکفایی در صنایع غیر نفتی در سال های اخیر قابل توجه بوده است و با این شرایط به دنبال گسترش رابطه دوستانه با تمام کشورها می باشم و این از اثرات مثبت تحریم ها می باشد.
ژائله گفت: آمریکا در مورد ایران خود را به خواب زده است و بعد از مدتی متوجه شکست خود در قبال سیاست های غلط علیه ایران خواهد شد چرا که ملت ایران هرگز تسلیم فشارها و تحریم ها نخواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز، در خصوص طراحی مسیر جاده ابریشم از شرق به غرب اذعان داشت: در حال برنامه ریزی برای احیای جاده ابریشم از شرق به غرب و عبور از ایران هستیم اما متاسفانه کره جنوبی خارج از این مسیر است و این نقطه ضعف برای ارتباط ایران و کره جنوبی می باشد.
وی ادامه داد: البته باید به این نکته اشاره کرد که ایران به «هاب صادرات» منطقه ای تبدیل می شود و کره می تواند از این ظرفیت استفاده کند.  
یونس ژائله با اشاره به اینکه ایران همیشه بازار مناسب برای سرمایه گذاران است و نمی خواهد فرصت ها را از دست بدهد گفت:  در مورد دارو و غذا می توانیم از منابع بانک های کره استفاده کرده و امیدوارم با همکاری کره در این زمینه، خاطره بدی از عدم همکاری ایجاد نشود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز، با دعوت از سفیر کره در ایران برای بازدید 22 دانشگاه بزرگ صنعتی و علمی گفت: من از سفیر کره در ایران درخواست می کنم در زمانی که در تبریز هستند از دانشگاه های بزرگ صنعتی و علمی بازدید کنند چرا که علاقه مندیم از مهارت های تجاری و صنعتی کره جنوبی برای افزایش توان ها خود استفاده کنیم.
یونس ژائله گفت: ما رابطه چندین ساله با کره را می خواهیم دوباره احیا کنیم و عقب افتادگی ها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه معادلات سیاسی منطقه در حال تغییر است و در دوران حضور در کشورمان، شرایط خوب ایران را در سطح بین الملل حس کرده اید، خاطر نشان کرد: باید در روابط آینده این جایگاه خوب ایران مد نظر قرار گیرد چراکه ایران جایگاه ویژه ای در صادرات به منطقه خواهد داشت.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز در ادامه اذعان داشت: تبریز در بخش صنعتی و قطعات سنگین به ایتالیا و آلمان صادرات داریم که لیدر این کار شرکت تراکتورسازی تبریز است.
وی ادامه داد: کره و ایران می تواند در حوزه های صنعتی و تجاری با محوریت تبریز به ارتقای سطح تبادلات خود بپردازند.
یونس ژائله علاقه خود را به برگزاری نمایشگاهی از توانمندی های آذربایجان شرقی در کره جنوبی اذعان کرد و گفت: علاقه مندیم با برگزاری این نمایشگاه محصولات با کیفیت و با قیمت رقابتی در بازه کره عرضه کنیم و همچنین می توانیم از تجار کره هم در تبریز میزبان باشیم و کانال های ارتباطی را برای توسعه تجاری گسترش دهیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار