معاون وزیر صمت؛

امسال هزار و ۳۶۵ واحد صنعتی کوچک کشور به عرصه تولید بازگشته است

1399/11/29 - 16:10 - کد خبر: 38009
شهرک صنعتی

نصر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برگرداندن یک‌هزار و ۵٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط به عرصه تولید از برنامه‌های سازمان طی سال جاری بوده که تاکنون یک‌هزار و ٣۶۵ واحد از این تعداد به عرصه تولید بازگشته‌است.

به گزارش نصر، علی رسولیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی خوی  در گفت و گو با خبرنگار افزود: با این آمار ٩١ درصد واحدهای در برنامه به عرصه تولید برگشته و  بقیه واحدهای راکد نیز به تدریج وارد چرخه تولید می‌شوند.
وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این تعداد واحد تولیدی زمینه اشتغال برای بیش از  ١٢ هزار و ٨۶١ هزار نفر فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه اعتبار خاصی برای این واحدها درنظر گرفته نشده است، ادامه داد: با توجه به اینکه مشکل واحدهای در رکود متفاوت و بیشتر مسائل تامین نقدینگی، بازاریابی، خدماتی و ارزیابی ملکی است، این مشکل‌ها با مساعدت و همکاری طرفین حل و فصل می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: ۴۵ هزار واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند. 
رسولیان با اشاره به وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی نیز اظهار داشت: ٢۶ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعال بوده که سه درصد از آمار کشوری را به خود اختصاص داده است. 
به گزارش ایرنا، ۸۴ هزار واحد صنعتی در کشور فعالیت می‌کنند و ۹۳ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/
 

پژوهشیار