گزارش نصر از هفته فناوری دبی؛

برپایی پاویون ایران در بزرگترین نمایشگاه فناوری خاورمیانه/ حضور ۱۰ شرکت ایرانی در جیتکس ۲۰۱۹

1398/07/16 - 16:45 - کد خبر: 3793
هفته فناوری دبی

نصر: پاویون ایران امسال برای پنجمین سال متوالی با حضور 10 شرکت دانش بنیان ایرانی در سی و نهمین دوره از نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۹، بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه فناوری اطلاعات در منطقه خاورمیانه بر پا شد.

به گزارش سرویس فناوری نصر، سی و نهمین دوره از نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۹، بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه فناوری اطلاعات در منطقه خاورمیانه، از 14 تا 18 مهرماه سال جاری با حضور پیشروان فناوری، سرمایه گذاران و استارت آپ ها از تمام نقاط جهان گرد برپا شد.

در این دوره از نمایشگاه، پاویون ایران برای پنجمین سال متوالی به همت کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، در کنار 64 پاویون از دیگر کشورهای جهان نیز برپا شد.

محمدرضا طلایی رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران با بیان اینکه پاویون ایران امسال برای پنجمین سال متوالی با حضور 10 شرکت دانش بنیان ایرانی برپا شده است، گفت: این پاویون با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق توسعه صادرات و تعاملات بین‌الملل، کریدور صادرات دانش‌بنیان و حمایت اتاق ایران، اتاق تهران و فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران برپا شده است.

طلایی با بیان اینکه نمایشگاه جیتکس با حضور 4500 شرکت افتتاح شد و تا پنج شبنه فعالیت خود را ادامه خواهد داد ،اظهار داشت: ما در کنار برپایی پاویون رسمی ایران، امسال همچنین یک هیات تجاری متشکل از نمایندگان 13 شرکت را هم دعوت کرده‌ایم تا از مهمترین رویداد ICT منطقه بازدید کنند.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران افزود:: همچنین روز چهارشنبه این هفته همایش «معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت صنعت فاوای ایران» در محل مرکز تجارت جهانی دوبی (جیتکس 2019) برگزار می‌شود که بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تا کنون پاویون کره جنوبی، روسیه و چین برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کردند.

 

طلایی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز تجارت جهانی دبی، اطلاع‌رسانی برای تمام شرکت‌های حاضر در نمایشگاه جیتکس در حال انجام است و کسانی که مایل هستند در حوزه ICT ایران حضور و مشارکت داشته باشند، روز چهارشنبه می‌توانند در این همایش حضور پیدا کنند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بتوانند نسبت به انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌ها اقدام کنند، خاطرنشان کرد: نمایشگاه جیتکس در حال حاضر به عنوان پل ارتباطی ایران با کشورهای دیگر برای توسعه صادرات و انتقال فناوری به ایران تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

پژوهشیار