رییس هیات اسکی آذربایجان‌شرقی:

پیست اسکی سهند در حال آماده‌سازی است

1399/11/28 - 10:38 - کد خبر: 37883
پیست اسکی

نصر: رییس هیات اسکی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: اقدامات لازم برای آماده‌سازی پیست اسکی سهند در حال انجام است و اگر تجهیزت مورد نیاز تهیه شود، هفته آینده می‌تواند در اختیار عموم مردم و ورزشکاران قرار گیرد.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر با بیان اینکه پیست اسکی سهند پیش از این زیر نظر استانداری آذربایجان شرقی بود، افزود: در راستای جلوگیری از راکد و بلااستفاده ماندن پیست، این مکان ورزشی به شکل موقت به شرکت «قوش گولی» به عنوان موسس پیست تحویل داده شده است تا حداقل امسال، استفاده لازم از آن بشود. 
وی درباره کیفیت مالکیت پیست اسکی سهند نیز گفت: در زمان حاضر ۴۰ درصد سهام آن به شرکت عمران جلفا، ۴۰ درصد به سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان شرقی، ۱۰ درصد به هیات اسکی و ۱۰ درصد نیز به فدراسیون اسکی تعلق دارد. 
وی اضافه کرد: واگذاری پیست به بخش خصوصی توسط اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در چارچوب قوانین و مقررات جاری، در عین واگذاری موقت آن به شرکت «قوش گولی»، به شکل موازی پیگیری می شود.
هنربر، هدف از واگذاری پیست اسکی به بخش خصوصی را ایجاد منطقه گردشگری در محدوده پیست اسکی سهند برای استفاده حداکثری مردم و ورزشکاران از دامنه های برفی شمالی سهند در فصول سال اعلام کرد و گفت: اگر این هدف محقق شود، مجموع گردشگری مناسبی می تواند در این منطقه زیبا ایجاد شود.
به گزارش ایرنا،  پیست اسکی سهند تبریز در ۳۹ کیلومتری جنوب شرقی تبریز و در دامنه های زیبا و خوش آب و هوای رشته کواه ۳۸۰۰ متری سهند واقع شده  و همه ساله از آبان ماه تا روزهای پایانی اردیبهشت فعال می باشد.
پیست اسکی سهند، پیستی با معیارهای بین المللی محسوب می شود که با اندک سرمایه گذاری و بازسازی، ظرفیت برگزاری مسابقات ملی و بین المللی اسکی را دارد و نزدیکی آن به تبریز، مزیت بزرگی برای آن به شمار می رود. 
تا قبل از شیوع کرونا و در شرایط اوج فعالیت پیست اسکی، روزهای آخر هفته فصول سرد و برفی سال بیش از ۱۰ هزار نفر از امکانات این مکان ورزشی و گردشگری استفاده می کردند.
پیست اسکی سهند بزرگترین پیست اسکی شمال غرب کشور است که با توجه به بزرگی منطقه و امکانات داخل پیست از جمله وجود یک تله اسکی و طول 1200 متری منطقه اسکی، ورزشکاران زیادی را جهت ورزش، تمرین و تفریح به خود جذب کرده است؛ این پیست از سوی فدرسیوان جهانی اسکی به عنوان پیست اسکی بین اللملی، «ثبت جهانی» شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار