سعید خطیب زاده:

دولت کنونی آمریکا همچنان بر رویه دولت قبلی این کشور حرکت می‌کند

1399/11/27 - 11:11 - کد خبر: 37819
سعید خطیب زاده

نصر: سخنگوی وزارت خارجه ابراز امیدواری کرد که نتایج سفر نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن به تهران، به حل و فصل هرچه زودتر موضوع یمن کمک کند.

به گزارش نصر، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری امروز خود  با اشاره به سفر هفته گذشته نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن  با مقامات کشورمان از جمله ظریف گفت: در این سفر گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفت و امیدواریم که نتایج این سفر به حل و فصل  هرچه زودتر موضوع یمن  کمک کند.
وی همچنین با اشاره به سفر رییس قوه قضاییه به عراق گفت : سفر رییس قوه قضاییه به عراق سفر بسیار موفقی بود و از نظر وزارت امور خارجه یکی از موفق ترین سفرها در این حوزه بود . در این سفر ملاقات ها در سطح خوبی برگزار شد.
خطیب‌زاده در بخش دیگری از این نشست گفت : دولت کنونی آمریکا همچنان بر رویه دولت قبلی این کشور حرکت می کند و آن چه که  الان اتفاق  می افتد با قبل از ۲۰ ژانویه فرقی نکرده است.
وی افزود: اجرای توقف  نظارت های فرا پادمانی به معنای  پایان تمام نظارت های آژانس  نیست و ایران عضو پادمان است  و براساس  پادمان بخش عمده ای از نظارت ها همچنان انجام می شود.
سخنگوی وزارت خارجه با بیان این که هیچ کارمند کنسولگری ایران در ترکیه بازداشت نشده است و نمی تواند چنین اتفاقی بیفتد چرا که خلاف رویه ها  است، گفت: یکی از اتباع ایران در هنگام ورود به ترکیه بازداشت شده است و با دولت ترکیه در این زمینه در تماس هستیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار