رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مطرح کرد:

هشدار تنش دمایی در آذربایجان شرقی/ نفوذ سامانه سرد از روز چهارشنبه

1399/11/25 - 14:31 - کد خبر: 37699
هواشناسی

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اعلام هشدار در خصوص وقوع تنش دمایی در استان، از نفوذ سامانه سرد از روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر با بیان اینکه تا روز سه شنبه(28 بهمن) جوی نسبتا پایدار در استان پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: البته در برخی ساعات، افزایش موقت ابر، همراه با افزایش نسبی دما دور از انتظار نخواهد بود، اما از روز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده نفوذ و فعالیت سامانه بارشی قوی و فعال موجب ابرناکی، بارش باران و برف و کاهش محسوس دما خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به آخرین اطلاعات هواشناسی، شدت بارش‌ها در روز چهارشنبه(29 بهمن) و روز شنبه(دوم اسفند) نسبت به سایر روزها بیشتر خواهد بود، به نحوی که می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر عمومی شده و در نواحی کوهستانی منجر به لغزندگی، کولاک برف و اختلال در تردد جاده‌ای شود.

تنش دمایی و احتمال خسارت به باغات
وی با اشاره به اینکه در نتیجه کاهش محسوس دما از شب چهارشنبه تا اواسط هفته آینده، تنش دمایی و احتمال خسارت به باغات دور انتظار نیست، افزود: هوای استان در روز سه شنبه گرم بوده و حداقل دماها نیز 16 الی 17 درجه بالای صفر خواهد بود، اما طی دو روز بعد، دمای استان به زیر صفر رسیده و تا 20 درجه تنش دمایی رخ خواهد داد.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با تاکید بر اینکه در این شرایط احتمال خسارت به درختان و باغات، به ویژه در نواحی گرمسیری، بسیار است، گفت: توصیه می‌شود اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات در باغات، به ویژه در مناطق گرمسیری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه دمای فعلی تبریز 10 درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است، خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته نیز مراغه و ملکان با 18 درجه بالای صفر، گرم‌ترین شهرهای استان و سراب با دمای سه درجه زیر صفر سردترین شهر استان بوده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار