وزیر بهداشت وعده داد:

ایران تا ۳ ماه آینده قطب تولید واکسن کرونا در منطقه می شود

1399/11/23 - 11:53 - کد خبر: 37625
سعید نمکی

نصر: وزیر بهداشت گفت: در دو سه ماه آینده ایران به یکی از قطب‌های بسیار مهم واکسن سازی کرونا در منطقه تبدیل خواهد شد و یکی از صادرکنندگان واکسن کرونا در جهان خواهیم بود.

به گزارش نصر، صبح امروز سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم بهره برداری از مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف کشور گفت: امروز ما در این باتلاق سهمگین کرونا گرفتار شدیم اما توانستیم حداقل ۲۵۰۰ تخت آی سی یو و صدها تخت در کشور راه اندازی کنیم. تمام تلاش ما این بود که هیچ بیماری پشت در بیمارستان نماند. از طرف دیگر خوشبختانه تولیدات بسیار زیادی در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم تا اردیبهشت ماه با اندکی حمایت بیشتر این ۱۴۰۰ پروژه‌ای که تا سال ۱۴۰۰ قول دادیم را افتتاح کنیم.
وزیر بهداشت بیان کرد: دستاوردهای این وزارتخانه در ایجاد مراکز درمانی متعدد در کشور بسیار مؤثر بوده و امسال به عنوان اولین سال قبل و بعد از انقلاب ۱۱ هزار تخت بیمارستانی تا اردیبهشت می‌افزاییم و تعداد زیادی خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت هم به بهره برداری می‌رسد. هر کدام از این خانه‌های بهداشت برای محرومین مملکت نقطه‌ی امید است و ممکن است یک پروژه گرانقیمت اقتصادی نباشد، بهره برداری می‌شود که حتماً برای آینده مملکت و برای کاهش هزینه‌های سنگین نظام سلامت بسیار سودمند است. شهرهای قدس، ملارد، شهریار و اسلامشهر حتی یک تخت بیمارستانی نداشتند. تا آخر سال ۲ هزار تخت در حاشیه تهران راه اندازی خواهد شد.
نمکی گفت: پروژه‌های بهداشتی و درمانی هر هفته در نقطه‌ای کشور راه اندازی و افتتاح می‌شود. ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می‌رسد. در دو سه ماه آینده ایران به یکی از قطب‌های بسیار مهم واکسن سازی کرونا در منطقه تبدیل خواهد شد و یکی از صادر کنندگان واکسن کرونا در جهان خواهیم بود.
همچنین در این مراسم معاون توسعه منابع وزیر بهداشت گفت :۷۰ درصد تخت‌های ویژه در همین دولت راه اندازی شده و فقط ۳۰ درصد این تخت‌ها در سال جاری بوده است. در حوزه تأمین اکسیژن برای مراکز درمانی کشور نیز تا قبل از سال ۹۲، ۹۸ هزار لیتر اکسیژن یعنی برای ۲۰ هزار نفر در روزانه امکان تهیه اکسیژن داشتیم اما اکنون این میزان به ۳۲۶ هزار لیتر در دقیقه رسیده است. اکنون ۶۵ هزار بیمار در دقیقه می‌توانند از ۱۰۰ هزار لیتر اکسیژن لازم بهره مند شود. ۹۴ درصد بیمارستانها در تهران فرسوده بوده است اما اکنون ۱۲ بیمارستان در حاشیه تهران با ۵۶۰ تخت به بهره برداری رسیده است.
کامل تقوی نژاد گفت: در حال حاضر ۲۶ پروژه با ۸۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان تهران در حال احداث است. در غرب تهران با حدود ۲.۵ میلیون جمعیت مشکلاتی در حوزه مراکز درمانی داشتیم اما اکنون ۱۶۰ تخت بیمارستانی در ملارد به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: ۲۵۵ تخت در پردیس، ۴۰۰ تخت در اسلامشهر و ۳۱۳ تخت بیمارستانی در شهریار در حال احداث است.
انتهای پیام/

پژوهشیار