با حضور مقامات لشکری و کشوری؛

افتتاح خط تولید دو تراکتور جدید در گروه تراکتورسازی ایران/ عبور از تحریم با دنده سنگین تراکتور

1399/11/21 - 18:16 - کد خبر: 37575
افتتاح تراکتور

نصر: دو خط تولید جدید تراکتور نیمه سنگین ITM 4120 و تراکتور سبک ITM 455 با حضور مقامات کشوری و لشکری در گروه تراکتورسازی ایران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار نصر، خط جدید تولید تراکتورهای نیمه سنگین و سبک گروه تراکتورسازی ایران با حضور سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران و نیز جمعی از مقامات ارشد لشکری و مدیران استانی در کارخانه تراکتورسازی تبریز افتتاح شد.
 
استاندار آذربایجان شرقی در مراسم بهره برداری از دو خط تولید جدید گروه تراکتورسازی، به بیان پیشرفت های کشور پس از انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از یک جامعه مصرفی به یک کشور مولد با اقتصادی پویا تبدیل شده است و با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان در عرصه های مختلف تحولات شگرفی در این کشور به وقوع پیوسته است.
 
محمدرضا پورمحمدی افزود: کشور ما فقط در حوزه اقتصاد شاهد تحولات نبود، بلکه امروز ایران به عنوان یکی از هفت قدرت برتر جهان مطرح است و در حوزه علم و فناوری نیز اکنون به رتبه ۱۶ جهان رسیده ایم.
 
وی گفت: آذربایجان سر و سِرّ ایران است و ما 4 درصد صنایع کشور را در اختیار داریم. خدمات بزرگی در استان صورت گرفته و سال گذشته علی رغم تنگناهای تحریمی و اقتصادی، صادرات استان 50 درصد افزایش یافت.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: تحریم و کرونا نتوانست بر همت و غیرت فعالان بخش خصوصی استان غلبه کند و از این پس نیز برای توسعه بیشتر اقتصادی استان تلاش خواهیم کرد.
 
پورمحمدی با اشاره به نرخ ۱۰.۳ درصدی بیکاری در کشور، گفت: این رقم در استان آذربایجان شرقی، حدود ۹ درصد است که البته به معنی خوب بودن اوضاع نیست، بلکه به دلیل مهاجرت نیروی کار برای یافتن شغل به استان‌های دیگر است.
 
وی تاکید کرد: باوجود تمامی تحریم‌ها جهش تولید در کارخانه تراکتورسازی تبریز در جریان است و سال گذشته خط تولید جدید در این کارخانه افتتاح کردیم و امروز نیز شاهد افتتاح خط تولید دو مدل تراکتور جدید هستیم.
 
این گزارش می افزاید، خط جدید تولید تراکتور نیمه سنگین ITM 4120 ظهر امروز فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد. تراکتور نیمه سنگین ITM 4120 4WD مجهز به موتور شش سلیندر توربو شارژر با توان 120 اسب بخار و مجهز به قفل دیفرانسیل الکتروهیدرولیکی و دارای ارگونومی ارتقاء یافته نسبت به تراکتورهای دیگر است و دارای توان مالی‌بندی و دوران مناسب برای استفاده از کمبینات‌ها و قابلیت دید جلو بهینه شده با کاپوتاژ جدید دارای ظاهری مدرن تر است.
 
همچنین تراکتور سبک ITM 455 4WD مجهز به موتور 3 سلیندر توربوشارژر با توان 55 اسب بخار مجهز به خروجی هیدرولیکی و قابلیت کار در مزارع و باغ‌ها همچنین دارای توان مال‌بندی مناسب و طراحی اروگونومی ارتقاء یافته ظهر امروز به جمعه محصولات گروه تراکتورسازی ایران افزوده شد.
 
به گزارش نصر، در ادامه این مراسم از موتور جدید چهار سیلندر توربو شارژر با استاندارد آلایندگی یورو 4 نیز رونمایی شد. این نوع موتور علاوه بر تراکتور، قابلیت نصب بر روی کامیونت های تجاری را نیز دارد.
 
انتهای پیام/
 

پژوهشیار