وزیر دفاع:

ایران محدودیتی برای خریدوفروش تسلیحات ندارد

1399/11/20 - 17:36 - کد خبر: 37508
امیر سرتیپ امیر حاتمی

نصر: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: علی‌رغم تلاش آمریکایی‌ها در شورای امنیت به‌منظور اینکه حق خریدوفروش قانونی تسلیحات در جمهوری اسلامی محقق نشود این اتفاق افتاد، آن‌ها می‌خواستند محدودیت‌ها را تمدید کنند اما امروز ما محدودیتی برای خریدوفروش تسلیحات نداریم، مراودات متعددی در این زمینه با کشورهای مختلف غیرهمسایه نیز داریم.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ حاتمی امروز ۲۰ بهمن در حاشیه شورای اداری قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به صنعت دفاعی کشور، گفت: صدای اسرائیل درتهدید ایران بلند است اما در عمل جرئت و توان انجام هیچ کاری را ندارد، آن‌ها الفاظی به کار می‌برند که در ظاهر تهدید است اما باطنش صد در صد ترس است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز مقتدر و توانمند به‌ویژه در حوزه امنیت از کشورش دفاع می‌کند و اجازه هیچ‌گونه تعدی به هیچ دشمنی را نمی‌دهد، رژیم صهیونیستی هم به‌خوبی می‌داند که توانی جز برای انجام کارهای کوچک ندارد.
وزیر دفاع یادآور شد: اسرائیل دهان بزرگی دارد اما جثه کوچکی دارد بنابراین صدایش بلند است اما قدرت و توانی ندارد، بدون تردید هرگونه تهدید علیه امنیت جمهوری اسلامی را با قاطعیت جواب می‌دهیم و دشمنان به‌خوبی به آن واقف هستند.
وی عنوان کرد: علی‌رغم تلاش آمریکایی‌ها در شورای امنیت به‌منظور اینکه حق خریدوفروش قانونی تسلیحات در جمهوری اسلامی محقق نشود؛ این اتفاق افتاد، آن‌ها می‌خواستند محدودیت‌ها را تمدید کنند اما امروز ما محدودیتی برای خریدوفروش تسلیحات نداریم، مراودات متعددی در این زمینه با کشورهای مختلف غیرهمسایه نیز داریم.
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به شهادت شهید فخری‌زاده یادآور شد: در مورد شهادت شهید فخری‌زاده مقام معظم رهبری دو امر مهم را صادر کردند، یک امر این بود که همه‌کارهای شهید فخری‌زاده باید با قدرت ادامه پیدا کند، هم‌اکنون ما این کار را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم.
وی افزود: در حوزه ساختار نیز کارهای مهمی انجام‌شده و یک پژوهشگاه به مجموعه سازمان پژوهش‌ها و نوآوری‌های دفاعی اضافه می‌شود، در حوزه بودجه نیز اتفاقات خوبی در حال وقوع است و راه شهید فخری زاده ادامه دارد.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: امر مقام معظم رهبری پیگیری و مجازات عاملان جنایت ترور شهید فخری‌زاده بود که در این حوزه مسئولین قضایی و امنیتی در حال پیگیری هستند و هرزمانی که صلاح باشد اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.
وی اظهار کرد: مردم ایران مطمئن باشند که اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران بالاست و اقدام علیه آن به‌سادگی اتفاق نمی‌افتد، نیروی مسلح کشور آمادگی کامل برای حفظ امنیت را دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار