مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

کمی‌گرایی در حوزه فرهنگ و هنر نتیجه‌بخش نیست

1399/11/20 - 16:58 - کد خبر: 37504
جلسه

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: کمی‌گرایی در حوزه فرهنگ و هنر نتیجه بخش نبوده و باید با عزمی جمعی به سمت کیفی‌گرایی حرکت کرد.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی، روز دوشنبه در دیدار اعضای دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با تاکید بر لزوم ایجاد تحول در برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد برای پیشبرد اهداف این کانون ها، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید طلایه‌دار فرهنگ و هنر باشند.
وی اظهار داشت: دبیرخانه‌ کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به عنوان متولی فرهنگ و هنر در مساجد، باید نقشه راهی متقن با محتوایی قابل اجرا در مساجد را تدوین کرده و در اختیار جوانان و نوجوانان مسجدی قرار دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در بین جوانان و نوجوانان مسجدی باید استعدادیابی انجام شود، گفت: استعدادهای بسیار بالقوه‌ای در مساجد هستند که اگر بالفعل شوند به هنرمندانی شایسته تبدیل خواهند شد.
ناظمی با تاکید بر این که باید به کار فرهنگی به دیده‌ تکلیف نگریست، ادامه داد: مساجد محوری‌ترین نهاد انقلاب اسلامی بوده و باید در این نهاد مقدس و تاثیرگذار، شیوه های کارآمدتری را تعریف کرد و در زمان کنونی این موضوع می تواند به هدف کانون های فرهنگی هنری مساجد تبدیل شود.
وی با بیان اینکه هنرمندان مسجدی طلایه‌داران هنر متعهد هستند و می‌توانند اتفاقات خوبی را در عرصه‌ فرهنگ و هنر رقم بزنند، خواستار تربیت هنرمندانی شد که از خیزشگاه آنان مسجد است.
در این نشست محمد هادی‌نیا، مسوول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان نیز گزارشی از فعالیت های این نهاد را ارایه کرد.
به گزارش ایرنا، در آذربایجان شرقی پنج هزار و ۷۵۹ باب مسجد وجود دارد که در یک‌هزار و ۳۸۸ باب از آن ها کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار