گزارش اختصاصی نصر/

تولید دریچه های ضدسرقت در تبریز

1399/11/23 - 08:39 - کد خبر: 37491
مرکز رشد

نصر: مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد داشگاه تبریز گفت: این شرکت توانسته است دریچه های نانوکامپوزیت بتنی را به عنوان جایگزین برای دریچه های چدنی کانال های فاضلاب موجود تولید نماید که اصلا ارزش سرقتی ندارد.

به گزارش نصر، "میرنقی موسوی"، در گفتگو با خبرنگار نصر با بیان این که از سال 1397 براساس تفاهم نامه ای که با شرکت آب و فاضلاب استان داشتیم، اقدام به تولید این دریچه ها نمودیم، اظهار داشت: به دلیل سرقت بالای دریچه های بتنی و در پی آن، بروز مشکلات و حوادث برای شهروندان، با استفاده از تکنولوژی نانو اقدام به ساخت دریچه های نانوکامپوزیت بتنی کردیم.
وی با بیان این که در زمینه ساخت نانوکامپوزیت بتنی در داخل کشور تنها شرکتی هستیم که از این تکنولوژی خاص استفاده می کند، تصریح کرد: از مزایای این دریچه های نانوکامپوزیت بتنی نسبت به موارد مشابه در داخل کشور، قیمت پایین و همچنین مقاومت بسیار بالای آن در مقابل سایش و فرسودگی است و در صورت عبور وسایل نقلیه از روی دریچه های مذکور، به دلیل اینکه در ساخت بتن از الیاف پلی مری استفاده شده است، دچار اصطکاک و خوردگی نمی شود.
موسوی به مقاومت بالای این دریچه ها اشاره کرد و اذعان داشت: بتن استفاده شده در این دریچه ها خاص بوده و براساس استاندارد EN124 اروپا ساخته شده است؛ همچنین به دلیل پایین بودن وزن مخصوص بتن در مقایسه با چدن، حتی دریچه های بتنی که در ابعاد بزرگتر از جنس چدن تولید می شوند، دارای وزن کم تری در مقایسه با دریچه های چدنی هستند.
وی افزود: حتی این شرکت به دلیل اطمینان از کیفیت ساخت محصول خود، عمر مفید این محصول را که 20 سال استف تضمین می کند و مسئولیت بروز مشکل یا شکستگی در این 20 سال را بر عهده می گیرد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان این که دریچه های بتنی ساخت این شرکت از شهریور سال 1398 در تبریز و بعضی از شهرستان های استان مورد استفاده قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: حدود چهار هزار از دریچه های بتنی ساخت این شرکت، در شهرستان های مرند، مراغه، بناب، شبستر، سراب، آذرشهر و... و همچنین در برخی محلات تبریز مانند ارم، طالقانی و... مورد استفاده قرار گرفته است و به خوبی جواب داده اند.
وی با بیان این که به زودی خط تولید دریچه های نانوکامپوزیت برای کنتورهای خانگی با طرح ها و رنگ های مختلف نیز آغاز خواهد شد، تصریح کرد: این شرکت امادگی تولید دریچه های مربوط به شرکت های مخابرات، گاز و برق را نیز دارد.

موسوی با اشاره به این که تاکنون هیچ گزارشی از سرقت این دریچه های بتنی نشده است، افزود: همچنین به دلیل غیرقابل بازیافت بودن بتن، این جنس ارزش سرقتی ندارد و بدیهی است که سارقان هیچ تمایلی برای سرقت آن نداشته باشند.
وی در ادامه به قیمت تمام شده این دریچه ها اشاره کرد و اذعان داشت: قیمت دریچه های نانوکامپوزیت بتنی نصف دریچه های چدنی است و پیمانکاران به دلیل قیمت پایین و همچنین مقاومت بالای آن، رغبت بیشتری برای خرید دریچه های نانوکامپوزیت بتنی دارند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه تبریز از آمادگی این شرکت برای تولید انبوه این محصول و همچنین صادرات آن برای کشورهای دیگر خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این شرکت برای 25 نفر شغل ایجاد شده است و در صورت استقبال مسئولین محترم و همچنین فراهم شدن زمینه صادرات به کشورهای دیگر مانند عراق و سوریه و آذربایجان، برای 200 نفر دیگر نیز اشتغال زایی خواهد شد.
موسوی در پایان ضمن تشکر از همکاری خوب اداره آب و فاضلاب استان، از نهادهای مربوطه خواست تا این شرکت را در نیل به اهداف خود و ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم یاری کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار