رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

سپاه امنیت تنگه هرمز را به‌خوبی برقرار کرده است

1399/11/20 - 13:36 - کد خبر: 37484
سرلشکر باقری

نصر: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ‌نیروی دریایی سپاه توانسته است مسئولیت امنیت منطقه به‌ویژه در تنگه هرمز را به‌خوبی اجرا کند.

به گزارش نصر، سرلشکر محمد باقری پیش از ظهر دوشنبه در مراسم الحاق ۳۴۰ شناور رزمی به نیروی دریایی سپاه در بندرعباس با بیان اینکه وجود بیش از دوسوم ذخایر انرژی فسیلی جهان و عبور ۲۰ درصد این انرژی از تنگه هرمز موجب شده است امنیت مردم و ساحل‌نشینان از اهمیت بالایی برخوردار باشد، اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه توانسته است مسئولیت امنیت منطقه را به‌خوبی اجرا کند.
سرلشکر باقری گفت: اهمیت خلیج فارس قابل توجه است و در جهت امنیت آن بایستی تلاش چشمگیری صورت بگیرد و نیروی دریایی سپاه توانسته است این امنیت را حفظ کند.
وی با ابراز اینکه شناور تندرو با چابکی، قدرت مانور بالا، رادارگریزی در حد امکان و… نقش بی‌بدیلی در صحنه دریا به‌عهده دارد، ادامه داد: در دوران اوج تحریم چنین قدرتی ایجاد شده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تصریح به اینکه برادری با نیروی دریایی ارتش هم یکی از کارهای نیروی دریایی سپاه است، گفت: این دو نیرو با کمک و هم‌افزایی کامل مأموریت‌ها را به انجام می‌رسانند.
وی تأکید کرد: اینکه ما در یک سال شاهد ۴ مراسم برای الحاق شناور فقط در نیروی دریایی سپاه و چندین مراسم در ارتش باشیم نشان می‌دهد که از این تحریم‌ها فرصتی ساخته شده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اتکای نیروی دریایی سپاه به شناور رزمی تندرو تنها یک مسئله تجهیزاتی نیست، گفت: عاملی که این شناور کوچک را به یک قدرت بی‌بدیل تبدیل می‌کند آن انسان شایسته‌ای است که در این شناور عهده‌دار دفاع و تهاجم به دشمن می‌شود.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی وظیفه خود را با در پیش گرفتن راهبردی جدید و رویکردی انقلابی ادامه می‌دهد، اظهار داشت: ارتش و سپاه با تلاش و به‌کارگیری نیروهای انقلابی و در تراز انقلاب توانسته‌اند به تولید سلاح‌های جدیدی روی بیاورند که یکی از این موارد تولید شناورهای تندرو است.
انتهای پیام/

پژوهشیار