مشکلات حریم اراضی و طرح‌های ترافیکی و عمرانی جنوب غرب تبریز بررسی شد

1399/11/20 - 12:05 - کد خبر: 37479
جواد رحمتی

نصر: مشکلات حریم اراضی و طرح‌های ترافیکی و عمرانی جنوب غرب تبریز در جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌ شرقی در شهرداری منطقه 7 تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نصر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌ شرقی در این جلسه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مطرح‌شده را پیشنهاد و ضمن تأکید بر همکاری دستگاه‌های مسئول در رفع این مشکلات، آمادگی استانداری را برای پیگیری آن‌ها اعلام کرد.
جواد رحمتی همچنین رفع مشکل کاربری شهرک‌های صنعتی را در گرو گرفتن مجوزهای لازم و تثبیت اراضی دانست و گفت: کوی‌های صنعتی همچون کوی توحید که خارج از محدوده شهری واقع شده، باید در قالب ضوابط حریم رده یک و دو تعریف شده و مشکل بخش‌های صنایع متمرکز در محدوده را از این طریق می توان رفع کرد.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی همچنین یادآور شد: در چارچوب قوانین، محافظت از حریم‌های هر سازمانی در سطح منطقه به عهده هر همان اداره و سازمان خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: باتوجه به اینکه مسیرهای اصلی جنوب غرب تبریز مسیرهای ترانزیتی محسوب می‌شود، آسفالت ریزی در این محدوده را با مشارکت اداره راه می‌توان مدیریت کرد.
شهردار منطقه 7 تبریز هم در این جلسه اراضی و حریم محدوده پل سردرود و تداخل مرزهای این محدوده، ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده تراکتورسازی، مشکل کاربری شهرک‌های صنعتی توحید و شهید مدنی، طرح‌های ترافیکی در محدوده اتوبان شهید کسایی، حریم حفاظتی کوجوار و موضوع آسفالت در مسیرهای ترانزیتی را از جمله مشکلات منطقه عنوان کرد.
محمدعلی سلیمی گفت: مشکل ترافیکی و تردد بالای خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین از مشکلاتی بوده که نیازمند اقدامات کارشناسی در حوزه عمرانی است.
وی افزود: جنوب غرب تبریز در مسیرهای اصلی خود که مسیرهای ترانزیتی نیز محسوب می‌شوند روزانه شاهد بار ترافیکی بالایی است که از یک سو برای مدیریت این بار ترافیکی در مسیرهای مختلف در محدوده اتوبان کسایی ایجاد رمپ ضروری بوده و از سوی دیگر تردد بالای خودروهای سنگین و نیمه سنگین مراقبت از آسفالت در مسیرهای اصلی را با هزینه بسیار بالایی همراه می‌کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار