رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان؛

کرونا خللی در مبادلات اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان ایجاد نکرد

1399/11/20 - 10:14 - کد خبر: 37459
تجارت

نصر: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان گفت: مبادلات تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان با وجود شیوع کرونا همچنان فعال بوده و هیچ زمان متوقف نشده است.

به گزارش نصر، حسین پیرموذن در جلسه وبینار فرصت‌ها و ظرفیت‌های تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان افزود: در دوران کرونا تنها گمرکاتی که بصورت ۲۴ ساعته فعال بوده و هیچ موقع امور تجاری در آن قطع نشد، گمرکات ایران و جمهوری آذربایجان بود.
وی بیان کرد: اغلب گمرکات ایران و آذربایجان از جمله بیله سوار و آستارا  فعالیت ۲۴ ساعته داشته و تراز تجاری بین  دو کشور نیز در این مدت مثبت بوده است.
 رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان درباره مشارکت ایران در بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ قره‌باغ افزود: در جریان این جنگ، حدود ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک ما با جمهوری آذربایجان آزاد شد و طبق گزارش معاون نخست وزیر آذربایجان، این بخش به ویرانه‌ای تبدیل شده و ضروری است از ظرفیت فنی و مهندسی ایران در بازسازی منطقه استفاده شود و نباید از این فرصت غفلت کرد.
پیرموذن ادامه داد: هدف ما در خصوص مشارکت در بازسازی قره‌باغ یک هدف ملی است، به عنوان اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان امور را پیگیری می‌کنیم اما از ظرفیت همه کشور برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به  این جمهوری استفاده خواهیم کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: مباحثی که اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان اکنون پیگیری می‌کند بحث مشکلات بانکی، بحث ضمانت‌نامه بانکی، مشکل حمل‌و نقل، حمل یک‌سره بار، ایجاد دفتر جدید اتاق مشترک در آذربایجان و مشکل ویزای تجار است.
رئیس جمهوری آذربایجان چندی پیش از کشورهای دوست و همسایه این کشور برای بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ قره‌باغ  دعوت کرده بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار