استاندار آذربایجان شرقی:

ایران، به کشوری مولد، تاب آور و توانمند تبدیل شده است/نوآوری جهاددانشگاهی در تولید انرژی‌ پاک

1399/11/19 - 17:38 - کد خبر: 37436
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که اتفاقات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف به برکت انقلاب اسلامی رخ داده است، گفت: امروز، کشور ما از یک کشوری مصرف کننده، به کشوری مولد، تاب آور و توانمند برای رقابت در عرصه‌های مختلف تبدیل شده است.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی و دیتا سنتر در محل استانداری اظهار کرد: اگر چند سال به عقب بازگردیم، کشوری مصرفی، تک محصولی و وابسته به نفت بودیم، ولی اکنون ۹۷ درصد نیاز کشور در صنعت شیمی و دارو را تولید می‌کنیم و علاوه بر تولید محصولات صنعتی و کشاورزی، به دنبال بازار فروش برای این محصولات هستیم.
وی بیان‌کرد: شرایط تحریمی و کرونایی ثابت کرد که توانسته‌ایم شعارهای انقلاب را محقق کنیم و نه تنها به استقلال سیاسی، بلکه از نظر اقتصادی نیز به استقلال دست یابیم؛ اگر از نظر اقتصادی توانمند نبودیم قطعا تحریم‌های ظالمانه گره زیادی ایجاد می‌کرد.
وی با تاکید بر این‌که اکنون در بسیاری از عرصه‌ها پیشتازی می‌کنیم، گفت: سازمان بهداشت جهانی در بحث مبارزه کرونا از عملکرد ایران وامانده و اکنون در شش پلت فرم واکسن در ایران تولید می‌شود، در حالی که بسیاری از کشورها در مقابل کرونا زانو زده‌اند.
پورمحمدی با اشاره به افتتاح دیتا سنتر نیز گفت: امروز، تحولات بسیاری در حوره آی تی شده است؛ به طوری‌که آموزش‌ها مجازی شده و بخش عمده‌ی کارها به صورت مجازی انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، وی به اهمیت تولید و استفاده از پنل‌های خورشیدی نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی باید در استفاده از پنل‌های خورشید و انرژی‌های پاک الگوسازی کنند تا بخش خصوصی نیز به این سمت سوق یابند.
وی در ادامه با بیان این‌که شرایط کمبود برق را گذرانده‌ایم، گفت: الگوی مصرف را باید اصلاح کنیم، چراکه اکنون مصرف انرژی یکی از شاخص‌های توسعه‌ در هر جامعه بوده و باید سراغ انرژی‌های پاک برویم؛ سازمان جهاد دانشگاهی استان در این راستا گامی نوآورانه برداشته است.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنانش بحث دولت الکترونیک را بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: اکثر گله‌مندی‌ها در جامعه به بحث غیر الکترونیکی بودن اقدامات باز می‌گردد، چراکه پروسه‌ی بسیاری از کارها بروکراتیک و آزاردهنده است، درحالی که امروزه اکثر اقدامات در حداقل زمان، به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات بر اهمیت ایجاد اعتماد تاکید کرد و گفت: البته انتقاد ودیعه‌ی الهی است، اما برخی با هر نیتی سیاه نمایی کرده و زحمات تلاش‌گران را زیر سوال می‌برند؛ این اقدامات در دراز مدت روی باورهای مردم تاثیر می‌گذارد که باید از ایام دهه فجر استفاده کرده و دستاوردها و پیشرفت‌های کشور را بازگو کنیم.
گفتنی است، همزمان با ایام الله دهه فجر، نیروگاه خورشیدی ساخته شده توسط پژوهشگران و فناوران جهاددانشگاهی استان و همچنین دیتا سنتر در محل استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار