به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی انجام شد؛

افتتاح‌ چند پروژه‌ ورزشی در آذربایجان‌شرقی

1399/11/18 - 22:17 - کد خبر: 37371
عکس

نصر: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، چند پروژه‌ ورزشی در شهرستان‌های ملکان، بناب و کلیبر در آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.

به گزارش نصر، در سفر ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان ‌شرقی به شهرستان ملکان، پروژه سالن ورزشی شهدای روستای لک لر شهرستان ملکان به بهره برداری رسید.
در این مراسم موسوی نماینده مردم ملکان، محمدی فرماندار و حجت الاسلام زمانی امام جمعه ملکان نیز حضور داشتند.
این سالن که از محل اعتبارات ملی احداث شده بعد از افتتاح، محلی برای فعالیت‌های ورزشی اهالی روستای لک لر و روستاهای همجوار خواهد بود.
ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در آیین افتتاح سالن ورزشی شهدای لک لر شهرستان ملکان اظهار کرد: این پروژه از سال ۱۳۹۲ آغاز به احداث شده و ما موظف هسیم خدمات شایانی را به مردم شریف شهرستان ملکان ارائه دهیم.
وی افزود: حساسیت ویژه‌ای نسبت به زیرساخت‌های ملکان و همچنین در مورد بحث آموزش داریم.
وی گفت: ملکان دارای افراد مستعد بسیاری همانند یونس سرمستی است که در عرصه ورزش از نامداران بوده و در رشته‌های ورزشی کشتی، تکواندو، دوچرخه سواری، بوکس و بسیاری دیگر از رشته‌های قهرمان پرور هستند.
وی با بیان اینکه در روزهای باقیمانده سال، شاهد بهسازی و افتتاح اماکن دیگری نیز در شهرستان خواهیم بود، افزود: از عموم مردم روستای لک لر در نگهداری سالن شهدای روستای لک لر همت ویژه‌ای به خرج دهند تا سالیان سال محلی برای ورزش و مسابقات ورزشی منطقه باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در این سفر همچنین از خانه کشتی شهرستان ملکان نیز بازدید کرد. فرماندار ملکان و یونس سرمستی قهرمان کشتی استان نیز در این بازدید حضور داشتند.
خانه کشتی تختی شهرستان ملکان که قدمتی 40 ساله دارد با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان استان و فرمانداری شهرستان ملکان مورد تعمیر، تجهیز و نوسازی قرار خواهد گرفت.
وی همچنین از محل خانه سنگ‌نوردی این شهرستان بازدید کرد. خانه سنگنوردی ملکان دارای زیر ساخت لازم برای اجرای تمرینات سنگنوردی و برگزاری مسابقات بوده که با مشارکت خیرین ورزش یار ملکان در حال احداث است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه بازدیدهای امروز، به روستای زاوشت بناب نیز سفر کرده و زمین چمن مصنوعی شهدای روستای زاوشت را افتتاح کرد. در این مراسم، شهریار فتحی فرماندار و حجت الاسلام باقری بنابی نماینده مردم بناب نیز حضور داشتند.
احداث زمین چمن مصنوعی روستای شهدای زاوشت بناب از سال 1397 آغاز شده و ساخت آن از محل اعتبارات ملی به پایان رسید.
بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی گفت: از اقدامات بخش خصوصی استقبال می‌کنیم تا در سایر روستاهای شهرستان بناب نسبت به توسعه ورزش همگانی فعالیت داشته باشند.
وی افزود: این موضوع بدون ورود فرماندار و نماینده مردم شهرستان بناب عملیاتی نمی‌شود.
بهتاج افزود: از پیگیری‌های نماینده محترم مردم بناب در رابطه با تخصیص اعتبارات ورزشی از وزارت ورزش و جوانان تشکر ویژه‌ای دارم و امیدوارم مردم بناب نیز مراقب زیرساخت‌های ایجاد شده باشند.
در ادامه پروژه‌های امروز، مدیرکل ورزش و جوانان استان به شهرستان کلیبر نیز سفر کرده و زمین چمن مصنوعی شهدای روستای مولان این شهرستات را افتتاح کرد.
این پروژه از محل اعتبارات ملی اجرا شده و جهت استفاده ورزشکاران روستای مولان و روستاهای همجوار مورد بهره برداری قرار گرفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار