همزمان با ایام الله دهه فجر؛

ساختمان جدید مرکز بهداشت آذربایجان شرقی افتتاح شد

1399/11/18 - 16:15 - کد خبر: 37357
عکس

نصر: همزمان با ایام الله دهه فجر، ساختمان جدید مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با حضور استاندار، فرماندار تبریز و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افتتاح شد.

به گزارش نصر، مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در ابتدا در خیابان ثقه‌الاسلام تبریز قرار داشت که به تازگی پس از تکمیل ساختمان جدید مرکز بهداشت استان به ساختمان جدید واقع در انتهای کوی دانشگاه منتقل شد.
 به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعتبار صرف شده برای این مجموعه حدود ۲۷ میلیارد تومان بوده و ساختمان جدید مرکز بهداشت استان در مساحتی بالغ بر ۸۵۰۰ متر مربع احداث شده است.
مرکز بهداشت استان متشکل از گروه‌های مختلفی همچون گروه بهبود تغذیه، سلامت خانواده، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، سلامت روان، گروه بهداشت محیط، بهداشت محیط کار و سلامت دهان و دندان است.
به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با همراهی استاندار آذربایجان شرقی و معاون بهداشتی این دانشگاه از گروه‌های مختلف معاونت بهداشتی بازدید کرده و آخرین وضعیت استان را در حوزه‌های مختلف جویا شد.
کارشناسان مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در این بازدید، تعداد مادران باردار استان را ۲۰ هزار نفر عنوان کرده و با اشاره به افزایش آمار ازدواج در دوران کرونا و کاهش آمار طلاق، نسبت به قرار گیری آذربایجان شرقی در آستانه سرریز جمعیت و پیری جمعیت در آینده نزدیک هشدار دادند.
به گفته کارشناسان، آذربایجان شرقی از این نظر پنجمین استان کشور بوده و ۱۱.۲ درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار