خبر/

۳۳۶ خودروی غیرمجاز حمل نخاله در تبریز شناسایی شد

1399/11/18 - 14:00 - کد خبر: 37344
پسماند

نصر: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با اشاره به اینکه برخورد با مالکان خودروهای غیرمجاز حمل نخاله‌های ساختمانی و تخلیه‌کنندگان غیرمجاز در تبریز افزایش می‌یابد، گفت: در سالجاری ۳۳۶ خودروی غیرمجاز و متخلف شناسایی و برخورد قانونی با آنها انجام پذیرفت.

به گزارش نصر، علی رضا اصغری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: تا پایان دی ماه سالجاری ۳۲۳ هزار و ۹۶۲ تن نخاله در نخاله گاه های تبریز تخلیه شده، بر این اساس با هدف ساماندهی و پاکسازی مناطق پیرامون کلانشهر تبریز، نظارت بر چگونگی حمل و تخلیه پسماندهای عمرانی و نخاله‌های ساختمانی افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲ نخاله گاه مجاز در تبریز فعال است و ۲ نخاله گاه دیگر در مرحله آماده سازی و اخذ مجوز قرار دارد تا ظرفیت این کلانشهر برای دفع نخاله ۲ برابر شود.
اصغری خاطر نشان کرد: در راستای ساماندهی پسماندهای عمرانی ناشی از ساخت و ساز، تخریب و گودبرداری، هریک از خودروهای حامل این پسماندها باید نسبت به نام نویسی در سامانه و اخذ برچسب و کد شناسایی از سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز اقدام کنند.
وی ادامه داد: بر این اساس پس از اخذ کدشناسایی امکان  استفاده از تخلیه‌گاه‌های مجاز برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی مهیاست در غیر این صورت نسبت به شناسایی متخلفان و معرفی آنها به مراجع قضایی اقدام می شود.
کلانشهر تبریز حدود ۲میلیون نفر جمعیت دارد. 
انتهای پیام/

پژوهشیار