رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز:

ارتقای ایمنی شهر نخستین وظیفه سازمان آتش نشانی است

1399/11/16 - 21:11 - کد خبر: 37263
عبدالله تقی پور

نصر: رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز، وظیفه سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز را ارتقای ایمنی شهر، دانست.

به گزارش نصر، عبدالله تقی‌پور در مراسم رونمایی و راه‌ اندازی نخستین بسکت آتش نشانی سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تبریز، اظهار کرد: وظیفه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در فاز اول، ایمن سازی بر اساس ارتقاء ایمنی شهر، ایمنی نقاط و مناطق مسکونی، ایمنی کارخانه‌ها و... است.
وی با اشاره به بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز در زمینه ایمنی و آتش نشانی، افزود: تغییر مد در زمینه اطفای حریق، موضوعی ضروری بوده و استفاده از تکنولوژی‌های روز مورد مطالبه شورای شهر است؛ خرید بسکت آتش‌نشانی یکی از همین اقدامات سازمان آتش نشانی با حمایت شورای اسلامی بوده است که این اقدامات باید افزایش یابد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی اضافه کرد: در کمیسیون بحثی در خصوص نحوه اطفای حریق در مناطق مسکونی مطرح شده است؛ در آتش سوزی منازل مسکونی، خانه‌ها خسارت‌هایی را متحمل می‌شوند و برای جلوگیری از پیشرفت آتش از آب استفاده می‌کنیم و وسایل باقی مانده نیز از بین می‌رود؛ به دنبال این هستیم با استفاده از نارنجک‌ها و پودرهایی که مانع از توسعه آتش و اطفاء آتش می‌شوند، اقدام شود.
تقی‌پور در خاتمه یادآور شد: با تکیه بر قراردادهایی که سازمان آتش نشانی تبریز به تازگی با دانشگاه‌ها منعقد کرده و با بهره‌گیری از توان علمی این مراکز، امیدوارم هر چه سریع‌تر شاهد استفاده از تکنولوژی‌های نوین باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار