مارشمالو نارگیلی یک خوراکی خوشمزه برای کودکان

1399/11/14 - 15:30 - کد خبر: 37119
مارشمالو

نصر: طرز تهیه مارشمالو (پف پفی) نارگیلی با پودر ژلاتین را در این مطلب آورده ایم.

به گزارش نصر، مارشمالو از خوراکی هایی است که تهیه آن در خانه کاری ندارد.
برای خرید شال و روسری پاییزه این سایت و بهتون معرفی می کنیم!
مواد لازم مارشمالو
پودر ژلاتین بدون طعم:۵ قاشق چایخوری
آب سرد: ۵ قاشق غذاخوری سر پر
پودر نارگیل یا نشاسته ذرت یا آرد برنج: به مقدار لازم
رنگ خوراکی: ۱ قطره (اختیاری)
مواد لازم برای شهد مارشمالو
آب: ۵ قاشق غذاخوری سر پر
شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
طرز تهیه مارشمالو
ابتدا پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید و به روش بنماری روی بخار کتری یا سماور آب کنید تا یکدست و روان و شفاف شود. در یک ظرف جداگانه شکر و آب را با هم مخلوط کنیدو روی حرارت متوسط گاز بگذارید تا به جوش برسد. وقتی به حالت جوش رسید هم نزنید و اجازه دهید تا به مدت ۷ دقیقه بدون هم زدن بجوشد.
ژلاتین آب شده را در میکسر یا غذاساز بریزید و یا با همزن برقی و دستی با سرعت بالا هم بزنید. سپس شهد آماده شده را به تدریج به آن اضافه کنید و با سرعت بالا به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که حجم مواد دو یا سه برابر شده و مایه ژلاتینی کشدار شود. در صورت تمایل در این مرحله ۱ قطره رنگ خوراکی اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.
مراقب باشید که مایه ژلاتینی را به اندازه‌ای هم بزنید تا کشدار شود. اگر بیش از حد هم بزنید مارشمالو خشک و لاستیکی می‌شود و اگر هم کم هم بزنید مایه ژلاتینی دو لایه می‌شود. ۲۰ دقیقه زمان برای هم زدن مایه ژلاتینی کافی است.
کف ظرف یا قالب مورد نظرتان را با سلفون بپوشانید و کمی هم سلفون را چرب کنید. سپس مایه ژلاتینی مارشمالو یا پف پفی را روی سلفون بریزید و صاف کنید. ظرف را به مدت ۲ الی سه ساعت در یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد.
سپس با یک چاقوی تیز یا قالب که کمی آن‌ها را چرب کرده‌اید با اشکال و ابعاد دلخواه برش بزنید و در پودر نارگیل، آرد برنج یا آرد ذرت بغلتانید.
انتهای پیام/

پژوهشیار