استاندار آذربایجان‌شرقی:

ارتقاء جایگاه زنان از برکات انقلاب اسلامی ایران است

1399/11/14 - 13:00 - کد خبر: 37111
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ارتقاء جایگاه زنان در جامعه، یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران است، افزود: با وجود تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در این راستا، جایگاه فعلی زنان در حوزه مسائل کلان مدیریتی و اجتماعی مطلوب نیست.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در آئین گرامی‌داشت روز زن با حضور بانوان شاغل در استانداری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: نام‌گذاری روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز مادر و روز زن، افتخاری بسیار مبارک برای تمامی زنان است.  
وی افزود: عمل به سیره حضرت زهرا(س) در جامعه یکی از نیازهای امروز است که به دست پرتوان بانوان جامعه محقق می‌شود.  
پورمحمدی با بیان اینکه نقش بانوان در جامعه، نقشی اساسی و راهبردی است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را زنان و دختران تشکیل می‌دهند که بدون شک در آینده اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی جامعه موثر خواهد بود.  
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به روحیه مردسالاری حاکم بر جامعه در گذشته، افزود: طراحی محیط شهری بر اساس این فرهنگ، از جمله آسیب‌های حاکم بر جامعه ما بود که خوشبختانه روز به روز در حال بهبود است.  
پورمحمدی با بیان اینکه حضور زنان در برخی پست های مدیریتی، بهتر و موثرتر از حضور مردان است، افزود: برخی تناقض‌های موجود میان مسئولیت‌های خانوادگی و اجتماعی بانوان در بستر زمان حل خواهد شد.  
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی و کاهش شدید درآمدهای دولت، گفت: در حال حاضر، سخت‌ترین وضعیت مدیریتی را در کشور تجربه می‌کنیم، ولی همانند ۴۲ سال گذشته، خواهیم توانست نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده و برای تحقق بیشتر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کنیم.  
وی همچنین به مدیریت خوب کرونا در کشور و استان اشاره کرد و گفت: همراهی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، عامل اصلی در کاهش آمار ناشی از کروناست که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.  
صادق‌زاده، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های این اداره کل را تشریح کرد و از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان خبر داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار