رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی؛

مردم باید قطعیت آرای صادر شده از سوی دستگاه قضایی را لمس کنند/ مخدوش شدن آرای قضایی به ضرر جامعه و امنیت است

1399/11/13 - 12:39 - کد خبر: 37024
موسی خلیل اللهی

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: دستگاه قضایی با افرادی که از قانون تخطی می کنند قاطعانه برخورد می کند، چرا که آراء قضایی ارزش و اعتبار بسزایی در جامعه داشته و مخدوش شدن آن به ضرر جامعه و امنیت است.

به گزارش نصر، موسی خلیل الهی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست های تحول قوه قضائیه اظهار داشت: از جمله سیاست های مورد تاکید رئیس محترم قوه قضائیه مبارزه با مظاهر فساد، حفاظت از حقوق عامه و حمایت از تولید و سرمایه گذاری های مشروع است.
 وی افزود: فراهم کردن بسترهای تولید و اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان موفق جزو برنامه های راهبردی دستگاه قضایی بوده و اقدامات بسیار خوبی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان و به تبع آن ایجاد اشتغال در استان انجام شده است.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به برخی آسیب های ناشی از خرید و فروش اراضی در شهرک های صنعتی بدون ایجاد واحد تولیدی و اشتغال، اضافه کرد: در این رابطه شهرک های صنعتی مکلف به تامین زمین برای تولید کننده واقعی بوده و خرید و فروش صرف زمین به دست عده ای قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: همه مسئولان استان به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از تولید مکلف به حمایت و فراهم کردن بسترهای قانونی لازم برای حضور سرمایه گذاران و تولید کنندگان موفق هستند.
خلیل الهی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات به وجود آمده برای سرمایه گذاران به دلیل عدم اجرای صحیح قوانین از سوی دستگاه ها و سرمایه گذاران بیان کرد: متاسفانه به دلیل صحیح اجرا نکردن قوانین و مقررات و تصمیمات جزیره ای دستگاه ها بخشی از قوانینی اجرا نمی شود و این مساله موجب بروز برخی مشکلات می شود، بر همین اساس دستگاه های صادر کننده و تصمیم گیرنده باید پیش از صدور مجوزهای نهایی متقاضی را نسبت به روند اخذ مجوز راهنمایی کنند.
وی با بیان اینکه ترک فعل مدیران و مسئولان بهانه ای برای تخطی از قانون نیست، خاطرنشان کرد: همه ما مکلف به رعایت قوانین هستیم و با افرادی که از قانون تخطی می کنند بر اساس قانون قاطعانه برخورد می شود.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: مردم باید حتمیت و قطعیت آرای صادر شده از سوی دستگاه قضایی را لمس کنندچرا که آراء قضایی ارزش و اعتبار بسزایی در جامعه داشته و مخدوش شدن آن به ضرر جامعه و امنیت بوده و تبعات منفی در پی دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار