امام جمعه تبریز:

مسئولان فریب ظاهرسازی دشمن را نخورند

1399/11/10 - 15:00 - کد خبر: 36857
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که مسئولان فریب ظاهرسازی دشمن را نخورند، گفت: دشمن با انواع ترفندها در تلاش است بین مردم و مسئولان فاصله اندازی کند، از این‌رو نباید اجازه داد دشمنی که از در بیرون کردیم، از پنجره وارد شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته تبریز، با اشاره به فرا رسیدن دهه‌ی مبارک فجر، اظهار کرد: همگان وظیفه داریم، تا در انقلابی که توسط مردم رقم خورده و از یک رهبری دینی برخوردار است، در کنار هوشیاری کامل، در مسیر اقتصاد و تولید داخلی تلاش کنیم. 
وی تاکید کرد: مسئولان باید به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم توجه کنند و حفظ غرور ملی و روحیه انقلابی در بین آحاد مردم ضرورت دارد.
وی با تاکید بر تقویت ابعاد معنوی انقلاب اسلامی بعد از چهل سالگی، گفت: وحدت و همدلی و انسجام باید در داخل کشور تقویت شود، چراکه حفظ وحدت و همدلی و یکپارچگی مردم با محوریت ولایت، رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران است‌.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: با فعال سازی شبکه نیروهای انقلاب، روحیه انقلابی و تلاش مجاهدانه در بدنه انقلاب تقویت شود و با هر سلیقه و گروه در برابر دشمن یکپارچه عمل کنیم.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به روز فناوری فضایی، گفت: برای آمریکایی‌ها سخت است که ایران با وجود چهار دهه فشار سنگین، به این همه پیشرفت و فناوری برسد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که می‌توان بدون هیچ‌گونه وابستگی‌ به آمریکا به موفقیت‌های زیادی دست یافت، گفت: پرتاب موفقیت آمیز موشک فضاپیما، پیام روشنی برای دوستان و دشمنان انقلاب داشت و دوستان امیدوار و دشمنان بیش از پیش عصبانی شدند.
وی، ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لایحه بودجه سال آینده، تشریح کرد: مواردی مانند افزایش درآمد با حذف رانت گروه‌های خاص، افزایش درآمدهای مالیاتی بدون فشار به مردم، کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و افزایش شفافیت مدنظر قرار گرفته شده است که امیدواریم در صحن مجلس به تصویب برسد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به حملات پهپادی و موشکی هفته قبل به ریاض، تصریح کرد: این حملات هفته گذشته شوک جدیدی در منطقه ملتهب غرب آسیا بود، شلیک دو موشک به کاخ یمامه، بیشتر صاحب نظران را به شگفتی وا داشت‌. 
وی با تاکید بر این‌که شلیک موشک در روز اقدامی بی سابقه بود، افزود: دو نظر متفاوت در خصوص حمله موشکی به ریاض وجود دارد، با توجه به ناشناخته بودن گروه تازه تاسیس عراقی، تردیدهایی به وجود می‌آورد که آمریکا در حال بررسی و تجدید نظر در رابطه با خارج کردن انصار الله یمن از فهرست گروه‌های تروریستی است، این حملات یک عملیات فریب از سوی آل سعود است تا دولت آمریکا در تثبیت نام انصارالله در گروه تروریستی بماند.
وی با بیان اینکه گروهی دیگر نیز معتقدند که این حمله پاسخ گروه مقاومت به عربستان برای جلوگیری از پروژه‌ی ناامن سازی عراق توسط آل سعود است، ادامه داد: یک گروه عراقی برای اولین بار این توان را پیدا کرده تا پایتخت عربستان را مورد حمله قرار دهد و این موشک‌ها توان دارند شهرهای اسرائیل را نیز مورد هدف قرار دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار