امام جمعه تبریز؛

امامان جمعه وارد بازی های سیاسی نشوند

1399/11/09 - 19:31 - کد خبر: 36829
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر مبارزه امامان جمعه با فرهنگ شکست خورده غربی در جامعه و پرهیز از ورود به بازی های سیاسی تاکید کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در هشتمین همایش امامان جمعه استان با بیان اینکه نقش آفرینی مردم با پیروزی انقلاب، تمام نشده است افزود: این نقش آفرینی، روز به روز و در تمامی برهه های حساس و تاریخ ساز ایران اسلامی، قابل مشاهده بوده که باید به بهترین شکل ممکن از آن حفاظت و حراست کرد.
امام جمعه تبریز در همین راستا اظهار کرد: در چهل و دو سال گذشته، کارهای بسیار عظیمی در کشور و به برکت نقش آفرینی ویژه مردم انجام شده و کمک های مردمی در رزمایش کمک های مومنانه به مستضعفین و نیازمندان، یکی از مصادیق این موضوع است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ضرورت توجه بیشتر مسئولان به رفع مشکلات و برنامه ریزی برای پاسخ دهی مناسب به نیازهای معیشتی مردم تاکید کرد: بخشی از مشکلات فعلی جامعه، مربوط به تحریم‌ها است.
وی گفت: دهه فجر، فرصت مناسبی برای بیان برکات انقلاب است و در کنار تاکید بر موضوعاتی همچون نگرانی و مشکلات معیشتی، باید مردم را به آینده کشور و نظام امیدوار کرد.
وی در همین راستا ادامه داد: تشویق مردم به حضور گسترده و باشکوه در پای صندوق های رای، یکی دیگر از اولویت های کنونی جامعه است که باید مورد توجه ائمه محترم جمعه و اقشارمختلف تاثیرگذار جامعه باشد.
امام جمعه تبریز با تاکید مجدد بر حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن افزود: توجه به سیره معمار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین تبعیت محض از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، اصلی ترین عامل حفظ و بقای انقلاب اسلامی است.
وی پافشاری و ترویج اصول و ارزش های اسلامی را یکی دیگر از عوامل دخیل در حفظ و تقویت انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: بی توجهی به اخلاص؛ شعارزدگی، ریاکاری و سایر صفات مذموم غیراخلاقی از جمله آفت های خدمت رسانی به مردم است که باید به شدت از آن ها دوری جست.
نماینده ولی فقیه در استان حفظ وحدت و انسجام ملی، تقویت توان دفاعی کشور، افزایش بصیرت و آگاهی و همچنین مبارزه با مستکبران و دشمنان ایران اسلامی را از دیگر عوامل موثر در حفظ و تقویت انقلاب اسلامی ایران برشمرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار