نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران خبر داد:

کاهش اختلاف قیمت خودرو بین بازار و کارخانه

1399/11/08 - 13:47 - کد خبر: 36739
خودرو، خودرو دپوی شده

نصر: نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار بسیار کم شده و کاهش قیمت‌ها در بازار به گونه‌ای است که بسیاری به فکر پس گرفتن پول‌های خود از خودروسازان هستند.

به گزارش نصر، نعمت الله کاشانی نسب نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران با اشاره به آخرین وضیعت بازار خودرو، گفت: برخی در فضای مجازی ادعا دارند که قیمت ها در حال افزایشی است اما اینچنین نیست و هیچ افزایشی نیافته است.
او بیان کرد: نسبت به هفته گذشته قیمت ها مقداری افزایش یافت که دلیل آن هم نوسانات جزئی دلار بود. اکنون اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار بسیار کم شده است و می توان گفت کاهش قیمت‌ها در بازار به گونه‌ای است که بسیاری به فکر پس گرفتن پول‌های خود از خودروسازان هستند.
نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران با بیان اینکه به نظر می‌رسد تا پایان سال هیچ افزایشی در قیمت‌ها نداشته باشیم ،گفت: در حال حاضر نرخ‌ها نوسان جزئی دارند که دلیل آن هم تغییرات نرخ دلار است. با تثبیت نرخ ارز، معاملات هرچند محدود، رونق گرفته و افرادی که مصرف کننده واقعی خودرو هستند، نسبت به خرید اقدام می‌کنند.
به گفته کاشانی نسب، در حال حاضر در بازار پراید با قیمت 100 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2، 183 میلیون تومان و پژو 405، 185 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران با تاکید بر اینکه اگر نرخ ارز باز هم کاهش یابد، احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد ،گفت: به دنبال شیب نزولی قیمت‌ها در بازار، قیمت برخی خودرو‌های مونتاژی چینی به 40 تا 120 میلیون تومان زیر قیمت کارخانه رسیده است، چنین روندی در برخی خودرو‌های داخلی نیز مشاهده می‌شود.
نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت:کوییک در گذشته با قیمت 140 تا 150 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، اکنون به حدود 130 میلیون تومان رسیده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار