نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

فقدان نگرش راهبردی و برنامه بلندمدت در وزارت صمت/ دولت آینده باید برای صنایعی مثل ماشین‌سازی تبریز برنامه ای مستحکم داشته باشد

1399/11/06 - 13:43 - کد خبر: 36597
احمد علیرضا بیگی

نصر: نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: ما پیگیر ارائه برنامه ایدرو در مورد کارخانه ماشین سازی هستیم؛ ولی فقدان نگرش راهبردی در وزارت صمت موجب شده، کارخانه در شرایط در حال احتضار باشد.

به گزارش نصر، احمد علیرضابیگی اظهار کرد: تلاش ما بیشتر ناظر بر این بود که کارخانه ماشین‌سازی تبریز از مهلکه خصوصی‌سازی خلاصی یافته و به اصل خود یعنی ایدرو بازگردد. 

وی افزود: همواره خواستار این بودیم که ایدرو فارغ از فشارهای سیاسی یک فرد متخصص و لایق را برای اداره شرکت انتخاب کند تا کارخانه بالاخره به سوددهی و ثمردهی رسیده و برنامه‎های توسعه‌ای شرکت اجرایی و عملیاتی شود.

بیگی متذکر شد: مشکل کارخانه ماشین‌سازی و سایر واحدهایی که قرارداد خصوصی‌سازی آنها بر خلاف میل دولت ابطال شده، این است که دولت انگیزه و تمایلی ندارد مسوولیت این پروژه‌ها را به عهده بگیرد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: از مدت‌ها پیش واگذاری ماشین‌سازی ابطال شده ولی ایدرو تمایلی برای قبول مسوولیت در این خصوص ندارد؛ چرا که اداره این کارخانه بزرگ، هزینه‌های زیادی دربر خواهد داشت و نیازمند پشتیبانی ملی است.

استاندار پیشین آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: به هر حال ما پیگیر ارائه طرح و برنامه ایدرو برای مدیریت مناسب کارخانه ماشین‌سازی هستیم؛ ولی متاسفانه فقدان برنامه بلندمدت در وزارت صمت موجب شده کارخانه در شرایط در حال احتضار باشد.

وی تصریح کرد: اکثر مسوولان و مدیران منتظر این هستند که انتخابات برگزار شود و دولتی پای کار آید که برای آینده صنایعی مثل ماشین‌سازی تبریز برنامه مستحکم و قابل اتکایی داشته باشد.

بیگی تاکید کرد: مقصود ما حفظ وضع موجود ماشین‌سازی نیست؛ بلکه می‌خواهیم فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فنی استان مثل سهند استعدادها و توانمندی‌های خود را در کارخانه ماشین‌سازی نشان دهند و پشتوانه نیروی انسانی متخصص مورد نیاز این کارخانه باشند.

انتهای پیام/

پژوهشیار