گزارش نصر از هفته فناوری دبی؛

دبی، میزبان مهمترین رویداد فناوری منطقه خاورمیانه برای ۳۹مین سال متوالی/ جیتکس ۲۰۱۹ در آستانه افتتاح

1398/07/14 - 14:11 - کد خبر: 3649
هفته فناوری دبی

نصر: جیتکس 2019 مهم‌ترین هفته در تقویم بین‌المللی فناوری و تکنولوژی در منطقه خاورمیانه و حتی جهان، امسال بزرگ‌ترین تغییرات ایجاد شده در سیستم‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات بوسیله پیشرفت‌های شبکه‌های موبایلی در فناوری نسل پنجم (5G) را به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش سرویس فناوری نصر، نمایشگاه جیتکس دبی، مهم‌ترین هفته در تقویم بین‌المللی فناوری و تکنولوژی در منطقه خاورمیانه و حتی جهان در سی و هشت سال اخیر بوده است که امسال نیز در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود.

سی و نهمین دوره این نمایشگاه که بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه فناوری اطلاعات در منطقه خاورمیانه است از 14 تا 18 مهرماه سال جاری با حضور پیشروان فناوری، سرمایه گذاران و استارت آپ ها از تمام نقاط جهان برپا می شود تا آینده صنعت و کسب و کارهای نوین خود را ارائه کنند.

با توجه به وسعت و اهمیت این نمایشگاه، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق توسط صادرات و تبادل فناوری، کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی تهران، فدراسیون فاوای ایران توسط اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران از اعزام شرکت های دانش بنیان ایرانی به نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۹ حمایت کرده است و برای پنجمین سال متوالی پاویون رسمی ایران با حضور ۱۰ شرکت دانش بنیان برپا می‌شود.

در این راستا، پاویون ایران در کنار ۶۴ پاویون از کشورهای مختلف در مرکز تجارت جهانی دبی برپا خواهد شد.

این نمایشگاه در فضای بالغ بر ۱۰۰ هزار متر مربع برگزار نی شود و در سال گذشته (سال 2018)، بیش از پنج هزار شرکت در این نمایشگاه غرفه داشتند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ۱۲۰ کشور مختلف نیز در روزهای برگزاری نمایشگاه، از آن بازدید کردند.

جیتکس دارای رویدادهای جانبی مختلفی است که نزدیک به ۲۹۰ ساعت تولید محتوا دارد و رویداد هایی از قبیل جیتکس فیوچر استارز برای استارت‎آپ‌ها، جلسات مخصوص مقامات دولتی، سخنرانی‌های تخصصی، مجامع سرمایه‌گذاری، و جشنواره‌های مختلف برگزار خواهد شد، بستر تطبیق کسب و کار جیتکس فرصت‌های بی شماری از طریق برنامه‌های ارتباطی مختلف و اپلیکیشن‌ها (GITEX App) برای تطبیق کسب و کار فراهم می‌آورد.

گفته می شود، در روز سوم نمایشگاه، همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و تجارت ایران با حضور مدیران معاونت علمی، وزارت ارتباطات و فعالان بخش خصوصی با توجه به هماهنگی‌های صورت پذیرفته با پاویون‌های کشورهای کره، چین ، روسیه برگزار خواهد شد.

این دوره از نمایشگاه شاهد تکنولوژی های نسل پنجم که به سرعت در حال رشد است خواهیم بود و جیتکس 2019 بزرگ‌ترین تغییرات ایجاد شده در سیستم‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات بوسیله پیشرفت‌های شبکه‌های موبایلی در فناوری نسل پنجم (5G) را به نمایش خواهد گذاشت.

این گزارش می افزاید، سرویس فناوری آژانس خبری تحلیلی نصر گزارش و اخبار را در راستای پوشش خبری نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۹ ، را در شکبه های اجتماعی و وب سایت نصر منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

پژوهشیار