مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی؛

پرواز های فرودگاه تبریز برقرار است

1399/11/02 - 13:58 - کد خبر: 36353
فرودگاه شهید مدنی تبریز

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پروازهای این فرودگاه با انجام عملیات برف‌روبی بر روی سطح باند پروازی برقرار است.

به گزارش نصر، رامین آذری روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: به دنبال بارش برف و افت شدید درجه حرارت در تبریز و به منظور ایمنی و سهولت در نشست و برخاست هواپیماها و جلوگیری از توقف پروازها، از ساعت یک بامداد امروز سه مرحله عملیات برف روبی در باند این فرودگاه انجام شده است.
وی اظهار داشت: روز گذشته با شروع بارش برف و کاهش دما در تبریز، بلافاصله اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، عملیات برف روبی، اوره پاشی، یخ زدایی و تردد خودروهای سنگین روی باند را آغاز کردند و این عملیات تا ساعت ۶ صبح امروز ادامه داشت.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت چهار دستگاه تیغه برف روبی، یک دستگاه فرچه، یک دستگاه مایع پاش، یک دستگاه اوره پاش و چند دستگاه خودروی سنگین توسط پرسنل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما و همچنین خدمات فرودگاهی به منظور تردد دائم بر روی باند، عملیات آماده سازی باند را در سه مرحله انجام دادند.
آذری ادامه داد: با وجود بارش برف و افت شدید درجه حرارت با انجام عملیات یخ زدایی (De-icing) صبح امروز برای هواپیمای آتا به شماره پرواز ۵۶۰۱ در فرودگاه تبریز انجام شد و همچنین پرواز شرکت هواپیمایی آتا از تهران در ساعت ۱۲ و ۳۵ دقیقه بامداد امروز با شماره پرواز ۵۶۰۶ در فرودگاه تبریز به زمین نشست.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار