دونده دوی ۴۰۰ متر بامانع تبریزی از بی مهری مسئولین استانی می گوید؛

هیچ یک از مسئولین استانی از وضعیت من با خبر نیستند / قلبم برای مردم عزیز آذربایجان و ایران می تپد

1399/11/05 - 07:49 - کد خبر: 36346
مهدی پیرجهان

نصر: از روزی که برای اردوی کیش آمده ام حتی یک تماس هم از سوی مسئولین استانی نداشتم! و هیچ یک از مسئولین از وضعیت من اطلاعی ندارند که کجا هستم و وضعیت تمرینم در چه حدی است و آیا مشکلی دارم یا نه.

به گزارش نصر،"مهدی پیرجهان" در سال ۱۳۹۷ به تیم ملی دو و میدانی ایران پیوست و در طول یک سال، یعنی از هجده تا نوزده سالگی، موفق به کسبِ بیش از ۳۰ مدال در سطح کشور شد، او تاکنون موفق به کسب نشان برنز قهرمانی جوانان آسیا (ژاپن)، طلای مسابقات بین‌المللی (تهران)، طلای مسابقات کازانُف (آلماتی، قزاقستان)، و همچنین کسب جایگاه هفتمیِ جوانان جهان (فنلاند) شده‌است.
پیرجهان در ۲۸ اوت ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی بین‌المللی دو و میدانی در لکهنو، هندوستان، رکورد دو ۴۰۰ متر بامانع ایران را، که پیشتر ازآنِ خود بود، با زمانِ ۴۹٫۳۳ ثانیه شکست.


 
پیرجهان، که با عنوان «دونده خوش‌آتیه ماده ۴۰۰ متر بامانع» از او یاد می‌شود، در مرحله نهایی مسابقات جام کازانُف، با ثبت رکورد ۴۹٫۳۳ ثانیه، ضمن کسب عنوان قهرمانی و مدال طلا، رکورد ملی این ماده را نیز، که ازآنِ خودش بود، بهبود بخشید.
پیرجهان در این رقابت برای کسب سهمیه رقابت‌های جهانیِ قطر (مهرماه ۱۳۹۸) تنها سه صدم ثانیه اختلاف داشت. رکورد ورودیِ مسابقات قهرمانیِ جهان در ماده ۴۰۰ متر بامانع ۴۹٫۳۰ ثانیه تعیین شده بود.
او نخستین ایرانی‌ای است که در این ماده سنگین، رکوردِ کمتر از ۵۰ ثانیه را به دست آورده‌است.
مهدی پیر جهان متولد 1378 از شهر تبریز است که اکنون در حال گذراندن تمرینات برای آماده شدن در مسابقات آینده است، وی جز یکی از افتخارات استان آذربایجان شرقی و تبریز است که در مدت کم توانسته است افتخارات بسیاری را کسب کند.
پیرجهان که اکنون مدت زیادی است در اردوی کیش جهت آماده شدن برای المپیک به دور از خانواده خود به سر میبرد در گفتگو با خبرنگار نصر گفت: از 16 آذر در اردوی تمرینی کیش هستم و تا شروع اولین مسابقات برون مرزی در کیش خواهم بود.


 
در طول 4 و نیم سالی که ورزش را بصورت تخصصی زیر نظر آقای ایوب دادروان شروع کرده ام و نتایج خوبی را کسب کرده و هدفم کسب نتیجه ای مناسب برای المپیک سال آینده است.
پیرجهان ادامه داد: امیدوارم بتوانم به فینال المپیک برسم و نشان دهم که با توجه به محدودیت هایی که برای دوومیدانی ایجاد شده است اما برای ایرانی هیچ چیزی محدود نیست.
پیرجهان با اشاره به گذشته خود گفت: از تیر 95 زیرنظر ایوب دادروان فعالیتم را شروع کردم، قبل از اینکه دومیدانی را شروع کنم در گسترش فولاد فوتبال بازی می کردم.
وی با انتقاد از مسئولین استانی تصریح کرد: آذربایجان شرقی در اردوی من دخیل نیست و این اردو زیر نظر فدراسیون دو و میدانی انجام می شود، از مسئولین و مدیران ورزش استان گله مند هستم، از حمایت آنها دلسرد شده ام و هیچ نگاه حمایت کننده ای برایشان ندارم، قلبم برای مردم عزیز آذربایجان و ایران عزیز می تپد و تنها تلاشم صرفا بخاطر همین است.
وی ادامه داد: سال قبل توانستم برای دومین بار پر امتیاز ترین ورزشکار لیگ انتخاب شوم و امسال دوباره پر امتیاز ترین ورزشکار انتخاب شدم.
پیرجهان اضافه کرد: هیچ خاطره خوشی از استانم ندارم، قرار داد ناچیزی که سال 98 با مس سونگون ورزقان امضا کردیم، تا این لحظه نتوانسته ام مبلغ ناچیز قراردادم را دریافت کنم!


 
وی افزود: از روزی که برای اردوی کیش آمده ام حتی یک تماس هم از سوی مسئولین استانی نداشتم! و هیچ یک از مسئولین از وضعیت من اطلاعی ندارند که کجا هستم و وضعیت تمرینم در چه حدی است و آیا مشکلی دارم یا نه.
وی ادمه داد: بی مهری های مسئولین استان ما بیش از اندازه است، هم اردویی های من که هر روز در کیش با هم سر تمرین ها حضور داریم حداقل ماهی یک تماس از سوی مسئولین بلند پایه استانشان دارند و ماهانه مبلغی بالغ بر 2 میلیون تومان از طرف هیئت های ورزشی پول میگیرند.
وی در این رابطه توضیح داد: سال قبل توافق کردیم 500 هزار تومان حقوق دریافت کنم که تا این لحظه بعد از گذشت یک سال از آن توافق حتی 5 ریال هم دریافت نکرده ام.
غزال تیز پای ایران و آسیا ادامه داد: درد های بسیاری دارم که نمیتوانم بگویم، مربی من کسی است که آسیایی و المپیکی است با این حال رفتاری که با مربی من می شود اصلا درخور شان او نیست و دیدن این لحظات برایم خیلی سخت است.
پیرجهان افزود: اردویی که من آمده ام از طرف ورزش استان نیست و مطمئنم که حتی آقای بهتاج از حضور من در اردو خبر ندارد!


 
وی ادامه داد: تنها عشقم و تلاشم فقط بخاطر مردم ایران و آذربایجان است و برای خوشحالی مردم کشورم و استانم تلاش می کنم تا بتوانم پرچم ایرانم را بالا ببرم، مسئولین هیچ کاری انجام نداده اند که باعث خوشحالی و تلاش مضاعف شود، در مدتی که اردو هستم فقط بصورت تصویری با خانواده صحبت کردم و از حمایت همیشگی آنها بی نهایت سپاسگزارم و از مربیان عزیزم که در گرما و سرما و با تحمل مشکلات و بی مهری ها همچنان تلاش می کنند تشکر می کنم.
پیرجهان در پایان گفت: انتظار دارم در این فرصت کوتاه که المپیک در یک چشم به هم زدنی فرا می رسد مسئولین آستین همت بالا بزنند و کمکم کنند، چرا که اکنون نیاز به کمک آنها دارم و این انتظارم به غیر از اداره ورزش و جوانان است، چرا یک کمک قطعا می تواند در روند پیشرفتم و المپیکی بودنم موثر باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار