استاندار اردبیل؛

معتادان در اردبیل نظارت محله‌ای می‌شوند

1399/11/02 - 12:42 - کد خبر: 36342
معتادان

نصر: استاندار اردبیل گفت: با هدف کاهش سرقت‌های خرد توسط معتادان اجرای طرح مدیریت آنها در محلات به وسیله اهالی محل و پایگاه‌های بسیج مدنظر قرار دارد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت افزود: بر اساس آمارها بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها به وسیله معتادان انجام می‌شود و  لازم است در راستای ساماندهی این افراد و توانمندسازی آنان برنامه‌ریزی شود.
وی با اشاره به در حال تکمیل بودن مرکز توانمندسازی معتادان در استان گفت: در این مرکز علاوه بر کمک به بهبودی معتادان برای کارآفرینی و یادگیری مهارت آنان نیز اقدام می‌شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: معتاد به عنوان بیمار در جامعه بوده و برای اینکه از ورود وی به سایر آسیب‌ها و جرایم پیشگیری شود، باید تحت درمان و قرنطینه باشد.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان در حال حاضر آمار معتادان به مواد مخدر در استان حدود ۶۰ هزار نفر برآورد شده که از این تعداد بیش از ۶۰۰ معتاد متجاهر هستند.
 علاوه بر تحت درمان بودن بیش از ۱۴ هزار  معتاد شناسایی شده زیر نظر ۹۴ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در مرکز و شهرستان‌های استان، ۷۹۱ معتاد نیز در هشت مرکز بهبودی و ترک اعتیاد بستری و در حال درمان هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار