مدیر تیم تحقیقاتی تولید واکسن کرونا:

تولید ماهانه ۱۰میلیون دوز واکسن کرونا از اردیبهشت ۱۴۰۰

1399/11/01 - 13:52 - کد خبر: 36283
واکسن کرونا

نصر: مدیر تیم تحقیقاتی تولید واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام گفت: پیش بینی شده که ستاد در اسفند ۹۹ یک تا ۲ میلیون دوز و از اردیبهشت ۱۴۰۰ به بعد بیش از ۱۰ میلیون دوز واکسن در ماه تولید کند.

به گزارش نصر، حسن جلیلی، گفت: به ۲۱ نفر واکسن تولیدی ستاد فرمان امام (ره) تزریق شده و خوشبختانه تا کنون عوارضی از تزریق آن گزارش نشده است.
وی با اشاره به اتخاذ سیاست جامع وزارت بهداشت برای تهیه واکسن از منابع معتبر، افزود: جهش‌های این ویروس محل نگرانی است و در تولید واکسن کرونا باید به جهش احتمالی ویروس کرونا توجه شود.
جلیلی ادامه داد: پیش بینی شده است که ستاد فرمان حضرت امام (ره) در اسفند ۹۹ یک تا ۲ میلیون دوز واکسن کرونا و از اردیبهشت ۱۴۰۰ به بعد بیش از ۱۰ میلیون دوز واکسن در ماه تولید کند.
مدیر تیم تحقیقاتی تولید واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه تولید انبوه واکسن کرونا یکی از چالش‌های اصلی است، افزود: تولید انبوه یکی از گلوگاه‌های جدی برای تولید واکسن کرونا است و ضرورت دارد در تولید داخل این مشکل را مرتفع کنیم.
در ادامه سید جمال‌الدین سجادی مشاور رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: در مورد تولید واکسن کرونا در جهان اخبار پراکنده در فضای مجازی و رسانه‌ها با اهداف مشخص منتشر می‌شود.
وی افزود: در خرید واکسن کرونا از کشورهای غربی ابهامات بسیاری وجود دارد و باید مسئولان نظام به فرمایشات مقام معظم رهبری که به درستی بر پرهیز از خرید واکسن کرونا از محل‌های نامعتبر تأکید داشتند، توجه و دقت لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار