نامه رئیس شورای شهر ترکمنچای به بیگی و متفکر آزاد؛

مردم ترکمنچای چشم انتظار ابلاغ فرمانداری هستند/ ضرورت توجه ویژه دولت برای تکمیل زیرساخت های ارتباطی و مواصلاتی ترکمنچای

1399/11/01 - 00:09 - کد خبر: 36250
وزارت کشور

نصر: رئیس شورای شهر ترکمنچای در نامه هایی جداگانه به دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستاری پیگیری و تسریع در ابلاغ فرمانداری ترکمنچای شد.

به گزارش نصر، مهرداد نجفلوی ترکمانی، در نامه هایی جداگانه به احمد علیرضا بیگی و روح اله متفکر آزاد نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری تسریع در ابلاغ فرمانداری ترکمنچای و رسیدگی به درخواست های مردم این منطقه در موضوع تکمیل زیرساخت های ارتباطی و مواصلاتی شد.
 
وی در نامه خود با بیان اینکه ترکمنچای با بیش از 22 هزار نفر جمعیت یکی از بخش های شهرستان ویژه میانه  واقع در آذربایجان شرقی است، اضافه کرده است: بحث تبدیل شدن بخش ترکمنچای به فرمانداری از سالیان گذشته خواست اصلی مردمان این منطقه بوده است که در جریان سفرهای استانی هیات دولت مطرح و موافقت اولیه آن صادر گردید، ولی به دلایل نامشخص مسکوت مانده و دولت جدید از ابلاغ آن صرف نظر نموده است. از آنجایی که این موضوع نزدیک به یک دهه است که مراحل بررسی، پیگیری، تصویب و موافقت اولیه را با توجه به شرایط مورد نظر پشت سر گذاشته است و در جریان دولت های دهم، یازدهم و دوازدهم نیز چندین مرتبه در جلسه های مختلف تحقق آن را به مردم وعده شده، لذا این موضوع به آرزوی دیرینه مردمان زحمتکش این منطقه تبدیل شده است و به عنوان یک آرزوی دیرینه همچنان چشم انتظار موضوع ابلاغ فرمانداری نشسته اند.
 

 
رئیس شورای شهر ترکمنچای همچنین به بحث محرومیت این منطقه و عدم تکمیل زیرساخت های ارتباطی و مواصلاتی ترکمنچای اشاره کرده و نوشته است: از موضوعات دیگری که در کنار خواست اصلی مردم منطقه ترکمنچای مطرح است، دو موضوع اساسی و مهم دیگر که شاید تحقق آن نیز مرهمی باشد بر زخم های چندین ساله این منطقه، یکی موضوع احداث مجتمع درمان بستر منطقه ترکمنچای و دیگری نیز تکمیل ساختمان ایستگاه راه آهن منطقه است که قطعا راه اندازی هر دو پروژه از مشکلات مردم منطقه خواهد کاست و مردم محروم ترکمنچای از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی و نیز امکانات ارتباطی و دسترسی برخوردار خواهند شد.
 

نجفلوی ترکمانی در پایان از در جریان بودن هر سه موضوع درخواست مردم ترکمنچای در وزارتخانه و نهادهای وابسته خبر داده و از نمایندگان مجلس خواستار پیگیری و تسریع در به سرانجام رسیدن خواست مردم ترکمنچای شده است.
 
این گزارش می افزاید، شهر ترکمنچای یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی آذربایجان شرقی است که در جنوب استان و شهرستان میانه واقع شده‌است. این شهر در دامنه‌های جنوبی کوه‌های بُزقوش قرار دارد. ترکمنچای در ۴۵ کیلومتری میانه و در کنار جاده قدیم ترانزیتی تبریز-تهران واقع شده‌است.
 
انتهای پیام/
 

پژوهشیار