ضرب‌الاجل 10 روزه حفاظت محیط زیست به معدن طلای اندریان

1399/10/25 - 18:00 - کد خبر: 35966
معدن طلای اندریان

نصر: معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت زرین داغ باید در اسرع وقت و با ارائه برنامه نسبت به پاکسازی خاک‌های آلوده اقدام کند در غیر این صورت بر اساس قانون با این شرکت به شدت برخورد می‌شود.

گزارش نصر، میرمحسن حسینی‌قمی معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در جلسه بررسی مشکلات معدن طلای اندریان که در طول این هفته برگزار شده بود، اظهار داشت: تمام واحدهای صنعتی و معدنی بر اساس قانون موظف به پاکسازی و احیا تخریب‌ها و آلایندگی‌های خود هستند و در این جلسه نیز مقرر شد شرکت 10 برنامه ارائه شده از طرف حفاظت محیط زیست استان را انجام و باید ظرف 10 روز و بر اساس برنامه زمان‌بندی اقدام به پاکسازی آلایندگی‌های خاک اقدام کنند.

وی با توجه به سیاست مدیریت جدید اداره کل تاکید کرد: در صورت عدم رعایت ضوابط زیست محیطی با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقامات قضایی نسبت به پلمب کامل معدن اقدام و از هرگونه فعالیت در این واحد جلوگیری می‌شود.

قمی گفت: حفظ محیط زیست خط قرمز ما بوده و در این خصوص با کسی تعارف نداشته و قطعا با مخربین محیط زیست به شدت برخورد خواهد شد.

این گزارش می افزاید، فعالیت استحصال طلای شرکت زرین داغ آستارگان در 27 آبان ماه بدلیل نشت سیانور و عدم رعایت ضوابط زیست محیطی با دستور قضایی متوقف شده است. آلودگی شدید زیست محیطی این معدن طی دو سال اخیر موجب انتقادات وسیع رسانه ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان زیست محیطی شده است.

انتهای پیام/

پژوهشیار