خبر/

بیش از ۵۷۱ میلیارد ریال تخلف ارزی در ارومیه کشف شد

1399/10/22 - 16:54 - کد خبر: 35760
دلار

نصر: سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۵۷۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال تخلف ارزی در شهرستان ارومیه شناسایی و کشف شد.

به گزارش نصر، ایرج مرندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه  طی بررسی عملکرد شرکت های دریافت کننده ارز دولتی برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور، تخلف بزرگ عدم اجرای تعهدات یک شرکت وارد کننده محرز شد، افزود: این شرکت جهت واردات کالا به میزان هشت میلیون و ۸۱۵ هزار درهم اماراتی از دولت دریافت کرده ولی پس از دریافت ارز دولتی نسبت به اجرای تعهدات خود هیچ اقدامی نکرده بود.
وی اضافه کرد: پس از احراز تخلف این شرکت پرونده تخلف عدم اجرای تعهدات ارزی به ارزش ۵۷۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال تکمیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.
سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال ۲۰۱ فقره پرونده شرکت های دریافت کننده ارز دولتی در این استان مورد نظارت و بررسی قرار گرفته، اظهار داشت: در بررسی های انجام شده از عملکرد دریافت کنندگان ارز دولتی جهت انجام واردات کالاهای مورد نیاز کشور ۱۸ فقره پرونده تخلف با عنوان عدم اجرای تعهدات به ارزش ۳۵۶ میلیارد ریال تکمیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
مرندی افزود: تمام شرکت های وارد کننده که از ارز دولتی برای واردات بهره می برند، باید به موقع نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام کنند در غیر این صورت با تخلف آنها مطابق قانون برخورد خواهد شد.
بنا به این گزارش، موضوع استفاده از ارز دولتی برای واردات کالاهای مورد نیاز شهروندان و تخلف در این حوزه، از جمله مهمترین موضوعات اقتصادی است که تاکنون دهها میلیارد ریال در این خصوص تخلف کشف شده است.
آذربایجان غربی از جمله استان های موفق در حوزه صادرات و واردات به شمار می رود و وجود ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور، عامل تحرک در حوزه تجارت بین المللی در این استان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار