معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز تاکید کرد:

یخ‌زدایی و پاکسازی روزانه کانال‌ها و آبروهای سطح شهر

1399/10/21 - 12:14 - کد خبر: 35659
ماشین آلات، عملیات برف روبی

نصر: معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز بر ضرورت یخ زدایی و پاکسازی روزانه کانال ها و آبروهای سطح شهر تاکید کرد.

به گزارش نصر، محمدرضا قربانیان تبریزی با تاکید بر این مطلب اظهار داشت : برودت شبانه هوا در شهر  باعث یخ زدگی مکرر آبرو ها و کانال ها در سطح شهر می شود و این یخ زدگی موجب نفوذ آب به برخی معابر و یخ زدگی و خطرآفرینی این معابر برای عبور و مرور خواهد شد.
وی افزود: در راستای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از یخ زدگی آب روها و به دنبال آن ایجاد مشکلات برای تردد ضروری است نیروهای خدمات شهری به صورت روزانه نسبت به یخ زدایی و پاکسازی آبروها و رفع گرفتگی کانال ها و زیرپل ها اقدام کنند.
قربانیان همچنین با اشاره به جمع آوری روزانه برف و یخ معابر توسط نیروهای خدمات شهری افزود: یخ زدایی، جمع آوری، بارگیری و انتقال برف و یخ از معابر به صورت روزانه توسط نیروهای زحمتکش خدمات شهری در مناطق در حال انجام است البته ضروری است نیروهای خدمات شهری از پخش شدن برف و یخ در سطح خیابان جلوگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه پخش کردن برف و یخ توسط شهروندان در معابر شهر، بروز حوادث و تصادفات ناگوار را در پی دارد گفت: گاها مشاهده می شود برخی شهروندان با هدف آب شدن برف و یخ، نسبت به پخش آن در معابر پرتردد اقدام می کنند. ضروری است از این عمل خودداری شود و نیروهای خدمات شهری نیز نسبت به بارگیری و پاکسازی محل اقدام کنند.
معاون خدمات شهری واجرایی شهردار تبریز در پایان سخنانش بر همراهی و همکاری شهروندان با نیروهای خدمات شهری در پاکیزه نگه داشتن شهر، عدم رها سازی پسماند در کانال ها و آبروهای شهر تاکید کرد.  
انتهای پیام/

پژوهشیار