خبر/

قهرمان تبریزی رکورد دار جهان بازهم افتخارآفرینی کرد

1399/10/20 - 11:40 - کد خبر: 35583
گیتی موسوی

نصر، گیتی موسوی، قوی ترین زن جهان توانست با ثبت دو رکورد جدید در تبریز بازهم افتخار آفرینی کند.

به گزارش نصر، از ساعت 11 صبح روز جمعه اهالی رسانه و مسئولان شهری و ورزشی استان با حضور در یکی از باشگاه های ورزشی تبریز، شاهد ثبت دو رکورد جهانی با حضور مسئولان ثبت رکورد فدراسیون ورزش های همگانی کشور بودند.
گیتی موسوی، که به دلیل ثبت رکورد های اخیر عنوان قوی ترین زن جهان را لقب گرفته بود، موفق شد با  ثبت دو رکورد جدید نام خود را بیش از پیش بر سر زبان ها بیاندازد.
در این مراسم، گیتی موسوی ابتدا با  تحمل 275 کیلوگرم وزنه بر روی پاهای خود به مدت یک دقیقه و 17 ثانیه و 75 صدم ثانیه رکورد خود را که تا به حال کسی قادر به  ثبت آن نبوده است، ثبت کند و در رکورد بعدی خود توانست با غلت زدن 11 بار لاستیک 120 کیلوگرمی در مدت زمان یک دقیقه  دومین رکورد خود را ثبت کند.
هادی رضایی، رئیس کمیته ثبت رکوردهای فدراسیون ورزش های همگانی ایران، در گفتگو با نصر در خصوص ثبت این رکورد گفت: در این رکورد گیتی موسوی توانست رکورد جدیدی را برای خود ثبت کند که یکی از این رکورد ها بیشترین زمان حرکت اسکات با تحمل وزنه 275 کیلوگرمی بوده است که ابتدا در کتاب رکورد های ملی ایران ثبت و به شرکت رکورد های جهانی گینس ارسال می شود تا در صورت تایید مستندات در مدت زمان 6 الی 9 ماه این رکورد در گینس ثبت خواهد شد.
 

دکتر شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز که از نزدیک شاهد رکورد زنی قوی ترین زن جهان در تبریز بود، در حاشیه این مراسم ضمن تبریک این رکورد به مردم تبریز و آذربایجان در خصوص افتخارآفرینی این بانوی تبریزی خاطر نشان کرد: این حرکت بانوی تبریزی افتخاری است برای شهر و کشورمان که امیدوار هستیم این روند ادامه داشته باشد و شاهد افتخارآفرینی دیگر بانوان شهرمان باشیم.
خانم موسوی یک از قوی ترین زنان ایران و جهان هست که ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان، امیدوار هستیم بازهم شاهد رکورد زنی این بانو باشیم و در سطح جهانی حضور مستمری داشته باشند.
 
 
در پایان گیتی موسوی در گفتگو با خبرنگار نصر در خصوص ثبت رکود جهانی گفت: احساس می کنم در رکوردهای بعدی بتوانم بهتر از این  عمل کنم و با حرکتی که زدم هدفم این بود که نشان دهم مشکلات و غم هایی که در زندگی هست نمی تواند مانع پیشرفت انسان شود و با وجود از دست دادن پدرم در روز قبل از رکورد زنی و در خواست از من برای به تعویق انداختن این کار به خاطر مردم و خوشحالی مردم از تعویق این رکورد ممانعت کردم و می دانستم که پدرم هم خوشحال خواهد شد و به کمک خداوند توانستم این اقدام بزرگ را انجام دهم.
گفتنی است در روز قبل از مراسم رکورد زنی، پدر گیتی موسوی، قوی ترین زن جهان دارفانی را وداع گفت و این مصیبت بازهم نتوانست مانع رکورد زنی این شیرزن تبریزی شود.

گزارش از حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/

پژوهشیار