فرماندار شهرستان خبر داد:

تداوم منع تردد شبانه خودروها در تبریز

1399/10/19 - 21:54 - کد خبر: 35558
منع تردد شبانه

نصر: فرماندار تبریز گفت: منع تردد شبانه خودروها از ساعت ۹ شب تا ۴ بامداد، تا اعلام ستاد مبارزه با کرونا جهت پیشگیری از دورهمی‌های خانوادگی پابرجا است.

به گزارش نصر، بهروز مهدوی در جلسه بررسی نحوه اجرای طرح زوج و فرد خودروها در تبریز، گفت: با توجه به نقش حمل و نقل و میزان آلایندگی خودروها در آلودگی هوای شهر، در کارگروهی که در همین راستا تشکیل شده بود، اجرای طرح زوج و فرد و LEZ از روز شنبه ۲۰ دی ماه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: بررسی جوانب مختلف اجرای این طرح و بازدید از مرکز کنترل نشان داد که از روز شنبه با موفقیت می‌توانیم این طرح را اجرا کنیم.
قائم مقام شهردار تبریز نیز در ادامه این جلسه، ضمن تشکر از فعالیت مجموعه حمل ونقل و ترافیک شهرداری، گفت: هوشمندسازی ترافیک شهر علاوه بر ایجاد نظم ترافیکی می‌تواند در کاهش آلودگی هوای شهر تبریز نیز موثر باشد.
رسول موسایی افزود: ما در سال‌های گذشته نیز شاهد اثرات مثبت اجرای طرح زوج و فرد و  LEZ در کاهش آلودگی هوا بودیم از این رو امیدواریم با کنترل مکانیزه تردد خودروهای ورودی در محدوده مشخص شده به نتایج مطلوب دست یابیم.
مدیرعامل سازمان حمل نقل و ترافیک نیز ضمن ارائه گزارش و عملکرد سازمان به تداوم عملیات نصب ۲۰ دستگاه دوربین در محدوده مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: ما برای امسال، نصب ۴۰ دستگاه دوربین ثبت سرعت و پلاک خوان را در برنامه کاری خود داریم که عملیات نصب ۲۰ دوربین در محدوده زوج و فرد و LEZ در حال اتمام است که پایش هوشمند ترافیک شهر را برای ما امکان پذیر می‌سازد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، در این جلسه، نقشه ترافیکی شهر، آمار حوادث، آمار مراجعان مراکز معاینه فنی، آمار تردد خودروهای متعدد (حمل و نقل عمومی، شخصی، باری و...) و اقدامات ضروری جهت اجرای طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضران در این نشست، پس از جلسه از مرکز کنترل ترافیک سازمان و مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور بازدید کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار