واکنش معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی به آلودگی هوای تبریز:

سهمیه گاز نیروگاه تبریز محقق نشد/ آلودگی هوای تبریز معلول تصمیمات غلط دولت گذشته است!

1399/10/19 - 12:24 - کد خبر: 35534
جواد رحمتی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: پیگیر سهمیه گاز برای نیروگاه تبریز بودیم ولی محقق نشد و مجوز استفاده از مازوت دریافت کردیم که به دنبال پایداری جوی هوا و استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز با آلودگی هوا در تبریز مواجه شدیم.

به گزارش نصر، جواد رحمتی، در گفت و گویی با بیان اینکه استان به لحاظ بحث های زیرساختی در تولید انرژی در وضعیت سربه سر قرار دارد، افزود: در زمان کنونی میزان تولید برق استان تقریبا برابر با میزان مصرف است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تصمیمات غلط در دولت گذشته، متاسفانه به جای صرف بودجه برای توسعه زیرساخت ها، باید یارانه پرداخت شود، اظهار داشت: در پست های برق استان مشکل وجود دارد و برق اکثر شهرک های صنعتی تامین نمی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی در خصوص استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز، گفت: در رابطه با مصرف انرژی در استان در دو راهی قرار گرفته ایم؛یا باید آلودگی را تحمل کنیم و یا تولید برق را کاهش دهیم.

رحمتی، با بیان اینکه موافق این وضعیت نیستیم، ادامه داد: افزایش حدود ۱۸ درصدی مصرف گاز در کشور به لحاظ روندی که در گذشته وجود داشت، روند طبیعی نبود، به همین خاطر سهمیه ای که وزارت نفت به وزارت نیرو داده بود، اولویت به نیروگاه‌هایی داده شد که سوخت دوگانه دارند تا سوخت غیرگاز را جایگزین کنند.

وی یادآوری کرد: پیگیر سهمیه گاز برای نیروگاه تبریز بودیم ولی محقق نشد و مجوز استفاده از مازوت دریافت کردیم که به دنبال پایداری جوی هوا و استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز با آلودگی هوا در تبریز مواجه شدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: از گذشته مصوباتی برای بهینه سازی مصرف سوخت در تمام دستگاه های استان تصویب شده است که استفاده از انرژی تجدیدپذیر در ادارات و نصب پنل های خورشیدی به عنوان یک تکلیف قانونی به دستگاه ها بخشنامه شد، ولی متاسفانه اکثر ادارات به این مساله نپرداختند.

رحمتی، با اشاره به اینکه با خاموشی نیروگاه تبریز، آذربایجان شرقی با کاهش تولید برق مواجه می شد، افزود: سیستم گرمایش بیشتر خانه ها پکیج است و با خاموشی برق سیستم گرمایش نیز از کار می افتد، بنابراین ناچار باید نیروگاه به فعالیت خود ادامه می داد.

انتهای پیام/

پژوهشیار