مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی؛

اشتغال و مهارت آموزی معتادان بهبود یافته از مسئولیت‌های مهم اجتماعی است

1399/10/17 - 11:12 - کد خبر: 35403
حسین فتحی

نصر: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: موضوع اشتغال و مهارت آموزی بهبود یافتگان از اعتیاد به عنوان یکی از مسئولیت‌های مهم اجتماعی است.

به گزارش نصر، حسین فتحی در نشست کمیته اشتغال و حرفه آموزی بهبود یافتگان از اعتیاد استان با بیان اهداف این کمیته، اظهار کرد: رفع مسائل و معضلات اجتماعی نیازمند همکاری و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها است.
وی افزود: این اداره کل بر اساس وظایف و ماموریت‌های خود با همکاری تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی کاریابی‌ها ،کانون‌های کارگری و کارفرمایی،‌ کانون کارآفرینی و اتحادیه زنان تشکیلات خانه کارگر و کانون‌های بازنشستگی استان با همکاری دستگاه‌های همکار بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد با تمامی توان برای تامین اشتغال و مهارت آموزی بهبود یافتگان از اعتیاد برای تحقق برنامه‌ها به عنوان یک مسئولیت بزرگ اجتماعی تلاش می‌کند.
وی بر ضرورت اشتغال و حرفه آموزی معتادان بهبود یافته تاکید مرد و افزود: باید فرهنگ اجتماعی را در بخش‌های مختلف جامعه و خانواده جهت پذیرش بهبود یافتگان ارتقا دهیم، چرا که همه در موضوع مسئولیت اجتماعی مسئول هستیم.
فتحی، تسهیل گری برای ایجاد اشتغال از طریق فعالان اقتصادی کارگری و برنامه‌های حمایتی در حوزه‌ی اشتغال از برنامه‌های این اداره کل خواند و افزود: در راستای معرفی فعالان اقتصادی که در این ارتباط تلاش می‌کنند، در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر به عنوان کارآفرینان اجتماعی از مدیران تجلیل به عمل خواهد آمد.
در ادامه این نشست، استاد رحیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز مهم ترین دغدغه جامعه را اشتغال معتادان بهبود یافته عنوان کرد و افزود باید همه برای رفع این مشکل بزرگ اجتماعی تلاش کنیم.
وی اعتیاد را بزرگترین آفت بشری دانست و گفت همه بر اساس رسالت اجتماعی باید با این معضل بزرگ مبارزه کنیم.
وی، افزایش سطح فرهنگی جامعه برای پذیرش معتادان پس از بهبودی را از نکات مهم بر شمرد و افزود: جامعه پذیری را از اجتماعی کردن خانواده باید آغاز کنیم و به جامعه انتقال دهیم.
در این نشست، نمایندگان سازمان فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و بهزیستی هم‌چنین نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، کانون انجمن‌های صنفی کارآفرینی و کانون کارآفرینان و بازنشستگان و اتحادیه بانوان استان با اعلام آمادگی برای همکاری در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های این کمیته به بیان نکته نظرات کارشناسی پرداخت.
در ادامه کریم صادقزاده تبریزی دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز و رئیس کانون بازنشستگان و عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز بر ضرورت تغییر نگاه جامعه به بهبود یافتگان از اعتیاد تاکید کرد و مهم ترین عامل اعتیاد مجدد را بیکاری بهبود یافتگان برشمرد.
وی، حرفه آموزی و آموزش را از مهم ترین برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: نباید محدودیتی در امر آموزش و مهارت آموزی بهبود یافتگان از اعتیاد باشد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف، افزود: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در شورای شهر وجود دارد که می‌توانیم در قالب طرح و لایحه به تصویب رسانده و اجرایی کنیم.
به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صادقزاده به امکانات موجود در مجتمع‌های آموزشی خانه کارگر اشاره کرد و گفت: بر اساس مسئولیت پذیری اجتماعی به عنوان یک مجموعه مردم نهاد می‌توانیم با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در جهت پیشگیری و آموزش مصوبات را اجرایی کنیم و باید این کمیته تکالیف دستگاه‌ها را مشخص کند و این امر فقط با کار و تلاش محقق می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار