معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم توجه به اشتغالزایی و ‌مهارت افزایی جوانان

1399/10/17 - 11:27 - کد خبر: 35402
علی جهانگیری

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، بیکاری جوانان را مهم‌ترین چالش فعلی کشور برشمرد و افزود: تلاش برای اشتغال‌زایی جوانان و مهارت‌افزایی آن‌ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نصر، علی جهانگیری در جلسه شورای مهارت ناجا، با اشاره به اهمیت مهارت‌افزایی سربازان وظیفه و تلاش برای ایجاد اشتغال برای این قشر، افزود: سربازان می‌توانند در راستای پیشرفت و آبادانی کشور و اعتلای اهداف انقلاب اسلامی، نقش بسزایی ایفا کنند.
وی به تبیین طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه اشاره کرد و گفت: این موضوع باید در کنار آموزش‌ها و آمادگی‌های نظامی کارکنان وظیفه مورد توجه قرار گیرد.
وی ارتقای جذابیت خدمت سربازی، افزایش نشاط و رضایت در خدمت و آمادگی برای حضور قوی در بازار کار را از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی برای جوانان از جمله اولویت‌ها و نیازهای کنونی کشور است.
جهانگیری، خواستار فعال شدن هرچه بیشتر دبیرخانه طرح جامع مهارت کارآموزی کارکنان وظیفه در استان شد و اظهار کرد: جلسات این دبیرخانه به صورت ماهانه و مستمر تشکیل شده و دستگاه‌های مسئول، گزارش اقدامات خود را ارائه کنند.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی گفت: امیدواریم در برنامه ریزی‌های مهرات افزایی، موضوعات مربوط به فناوری و بازارهای نوین، مورد توجه جدی باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار