نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت انتقال آب ارس به تبریز و شمال شرق دریاچه ارومیه

1399/10/14 - 20:00 - کد خبر: 35225
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت انتقال آب ارس به تبریز و شمال شرق دریاچه ارومیه تاکید کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم عصر امروز در دیدار با مدیرعامل صنعت آب و برق استان ضمن قدردانی از وزیر نیرو در پویش هر هفته الف ب ایران، را برای مردم دلگرم‌کننده و امیدبخش توصیف کرد.
وی سپس افزود: هر آدم منصفی گواهی می‌دهد که پس از انقلاب اسلامی در حوزه خدمت رسانی از جمله آب برق و گاز خدمات وسیعی در اختیار مردم در اقصی نقاط کشور قرار گرفته است.
وی همچنین به برخی چالش‌های موجود در حوزه آب و برق اشاره کرد و از مدیران حاضر در جلسه خواست پیش‌بینی‌های لازم را برای ایام اوج مصرف آب، برق و گاز به عمل آورند تا مشکلی برای مردم در این ایام پیش نیاید.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در عین حال از مردم خواست با مدیریت مصرف آب، برق و انرژی مسئولان ذیربط را در انجام وظایف محوله یاری نمایند.
وی با اشاره به برخی اقدامات ارزنده شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی ازجمله آزادسازی قابل توجه آزاد سازی قابل توجه حریم و بستر رودخانه‌ها با استفاده از ماشین آلات و امکانات دستگاه‌های اجرایی، افتتاح سدهای حاجیلر چای وکلقان، ضرورت انتقال آب ارس به تبریز و شمال شرق دریاچه ارومیه، تأمین برق مورد نیاز صنایع و پیگیری خط آبرسانی تبریز تاکید کرد.
پیش از اظهارات امام جمعه تبریز رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق آذربایجان شرقی گزارش مشروحی از اهداف وزارت نیرو در قالب پویش هر هفته الف ب ایران ارائه داد.
یوسف غفارزاده گفت: این پویش به ابتکار وزیر نیرو برای افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق مطرح گردیده و هر هفته بزرگترین پروژه‌های صنعت آب و برق در استان‌های مختلف به بهره برداری می‌رسد، در سال گذشته طبق برنامه ریزی های انجام شده ۲۲۷ پروژه با ۳۳ هزار میلیارد تومان در کشور به بهره‌برداری رسید و در سال ۱۳۹۹ نیز قرار است ۲۵۰ طرح با ۵۰ هزار میلیارد تومان با ۱۰ هدف بزرگ به بهره برداری برسد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال پروژه‌هایی هم در حوزه آب و هم برق در قالب پویش هر هفته الف ب ایران پیش بینی شده، که ان شاالله به مورد اجرا درخواهد آمد.
شایان ذکر است در این جلسه همچنین دیگر مدیران عامل حال حاضر در جلسه گزارشی از عملکرد شرکت تحت مدیریت خود ارائه دادند و در پایان لوح قدردانی وزیر نیرو از طرف رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق آذربایجان شرقی به نمایندگی از طرف سایر مدیران حاضر به امام جمعه تبریز اهدا شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار