فرمانده سپاه عاشورا:

سردار سلیمانی، شناسنامه مقاومت جهان اسلام است

1399/10/14 - 14:31 - کد خبر: 35200
سردار عابدین خرم

نصر: فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه سردار سلیمانی، فریاد مستضعفان جهان و شهید همه مظلومان جهان است، گفت: سردار سلیمانی شناسنامه مقاومت امت اسلام و فاتح قلوب همه جوانان نهضت‌های اسلامی است.

به گزارش نصر، سردار عابدین خرّم  روز یکشنبه در وبینار علمی "مکتب شهید سلیمانی"، با درود به روح پاک شهدا، به ویژه سردار سپهبد سلیمانی، اظهار کرد: امروز امت اسلام در سوگ این شهید والا مقام نشسته است، شخصیتی که همه مدافعان نهضت‌های اسلامی، خود را مدیون آن مرد بزرگ می‌دانند.
وی با قدردانی از دست‌اندرکاران این وبینار علمی، افزود: از تمام کسانی که این حرکت علمی و تحقیقاتی را شروع کردند، قدردانی می‌کنیم، چراکه حرکتی ماندگار بوده و نقش مرجعیت علمی در حوزه شناخت سردار سلیمانی و مکتب آن بزرگمرد را ایفا خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی در زمان حیاتش جبهه سلطه، رژیم صهیونیستی و آمریکا را درهم شکست و نقشه‌ی آنان را برآب کرد، افزود: آن بزرگمرد در زمان شهادتش نیز با حضور امت اسلامی، سیلی محکم‌تری بر صورت استکبار جهانی نواخت.
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه سردار سلیمانی با شهادتش اعلام کرد که شرف مرز ندارد، افزود: اگر سردار سلیمانی و مدافعان جبهه مقاومت در مقابل داعشیان تکفیری نمی‌ایستادند، آن تروریست‌ها ‌چنان مصیبتی در جهان انجام می‌دادند که غیر از کربلا همه مصیبت‌ها را به فراموشی سپرده شود.
وی با بیان اینکه حاج قاسم، ایستاد و همه را به راه عزت و معنویت رهنمون کرد، افزود: چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، سردار سلیمانی حقانیت را در قامت جوانان اسلامی و نهضت اسلامی برپا کرد و با پیوند مقاومت و دیپلماسی انقلابی، ضامن امنیت غرب آسیا شد.
وی با بیان اینکه اسطوره‌های جوامع اکثرا افسانه هستند، اما مردم ایران اسلامی دورانی را به خود دیدند و قهرمانشان را در کنار خود حس کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب، توجه همگان را به مکتب، اندیشه، رفتار و کارنامه سلوکی آن رزمنده سالک و خالص معطوف کردند که باید بدان توجه بسیاری داشته باشیم.
سردار خرّم با اشاره به رونمایی از اولین دانشنامه مکتب شهید سلیمانی در شهر اولین‌ها، خاطرنشان کرد: این دانشنامه بنا است که مکتب حاج قاسم را در حوزه سبک زندگی، مدیریت فرهنگی، زیست مجاهدانه و عارفه و تمام مولفه‌های زندگی سرافرازانه یک امت را به تصویر بکشد.
وی با بیان اینکه این دانشنامه چارچوب‌های نظری و عملی شخصیت کم نظیر حاج قاسم را در اذهان و اندیشه‌ها تداعی خواهد کرد، افزود: این دانشنامه برای کسانی که بخواهند در مورد شخصیت سردار سلیمانی کار علمی و تحقیقی انجام دهند، رفرنس خواهد بود.
وی با اشاره به جایگاه ویژه سردار سلیمانی در قلوب مردم شهیدپرور تبریز و آذربایجان، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید سلیمانی، چهار بار از تبریز یاد بردند و حاج قاسم عزیز هم زمانی که در قید حیات بود به آذربایجان و شهدای این خطه محبت داشته و از سیدالشهدای آذربایجان "شهید باکری" به عنوان سلمان جنگ نام بردند.
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه ارتباط قلبی سردار سلیمانی با شهید باکری در زمان حیات و در آخرین لحظات عمر بابرکتشان هم برقرار بود و همان جمله معروف وصیت‌نامه آقا مهدی باکری "خدایا مرا پاکیزه بپذیر" را در زیر یک نامه نوشته بودند، گفت: این جمله حدود ۳۹ سال قبل در قلم مرد میدان، آقا مهدی باکری نوشته شد و سال گذشته نیز مرد میدان جهان اسلام، سردار سلیمانی عمر با برکت خود را با همین جمله به پایان رساند.
به گزارش ایسنا، وبینار علمی "مکتب شهید سلیمانی" در راستای تبیین مکتب این سردار شهید در تبریز برگزار شده و به صورت ویدئو کنفرانس در نواحی سپاه استانی، سامانه فضای مجازی دانشگاه‌ها، شبکه شاد آموزش و پرورش و صدا و سیمای مرکز استان پخش شد. در این مراسم از دانشنامه سپهبد شهید سردار سلیمانی که توسط اساتید و پژوهشگران استان تهیه شده، رونمایی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار