رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

آمادگی برای واردات واکسن کرونا و محدودیت بیشتر در پروازها

1399/10/08 - 10:00 - کد خبر: 34785
تورج دهقان زنگنه

نصر: رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه همه پروازهای خارجی و داخلی به مقصد و از مبداء انگلستان لغو شدند، گفت: در صورت درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده ایجاد محدودیت‌های بیشتر در دیگر پروازهای خارجی برای مقابله با کرونای جدید و واردات واکسن کرونا از هر کشوری هستیم.

به گزارش نصر، تورج دهقان زنگنه در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت پروازهای انگلستان و واردات واکسن کرونا اظهار کرد: بنا به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پروازهای انگلستان به صورت دو طرفه به حالت تلیق درآمد و در حال حاضر هیچ ایرلاین ایرانی یا خارجی نمی‌تواند از انگلستان به ایران مسافری سوار کند.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به شناسایی شدن ویروس جهش یافته جدید کرونا در کشورهای دیگر، آیا پروازهای ایران به مقاصد خارجی دیگر هم تعلیق می‌شود؟ افزود: اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا ستاد کرونا درخواست کند، می‌توانیم هر پرواز خارجی دیگری را هم تعلیق کنیم چرا که حفظ سلامتی مردم برای ما از هر چیزی مهم‌تر است.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: البته برخی ایرلاین‌های خارجی پروازهایی برنامه‌ریزی کرده بودند که آن‌ها را هم تعلیق کردیم و در حال حاضر تنها هواپیمایی قطر ایرویز مسافران را از فرودگاه امام خمینی به صورت غیر مستقیم به انگلستان می‌برد که البته این پرواز محدود، فوق‌العاده و با شرایط خاص انجام می‌شود و هیچ مسافری از انگلستان نمی‌تواند به ایران بیاید.
دهقان زنگنه در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه با توجه به حل شدن مشکل نقل و انتقال ارز برای خرید واکسن کرونا و اطلاعیه اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) در زمینه همکاری همه ایرلاین‌ها برای جا به جایی آن در همه نقاط دنیا، آیا هواپیماهای ایرانی آمادگی واردات واکسن را دارند؟ گفت: بر اساس چیزی که پیش از این هم اعلام کرده بودیم، دو ایرلاین ایرانی ماهان و ایران‌ایر آمادگی کاملی برای انتقال هر گونه واکسنی که مورد تایید مسئولان بهداشتی کشور باشد را دارند و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
انتهای پیام/

پژوهشیار