استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

اجرای آزمایشی G-NAF در یکی از مناطق تبریز/ زیرساخت‌اجرای طرح در استان فراهم است

1399/10/07 - 20:04 - کد خبر: 34760
جلسه

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح G-NAF (پایگاه نشانی ملی مکان مرجع) در یکی از مناطق تبریز، گفت: با اجرای این طرح اطلاعات دایماً به‌روزرسانی شده و در شرایط خاص کرونا، بیماریابی و خدمات‌دهی به راحتی انجام می‌گیرد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی امکان اجرای زیرپروژه G-NAF (پایگاه نشانی ملی مکان‌مرجع)، افزود: این طرح یک طرح ملی است که هدف آن کسب اطلاعات به‌روز و به‌هنگام از تمامی اشخاص، املاک، فعالیت‌ها، خدمات و تاسیسات است.
وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، برای ارائه خدمات و بیماریابی بهتر این طرح به صورت پایلوت در منطقه هفت شهرداری تبریز اجرا می‌شود تا با در دست داشتن اطلاعات کامل خدمات مربوط انجام گیرد.
پورمحمدی تاکید کرد: زیرساخت های اجرایی این طرح به طور کامل در استان فراهم است و تمامی اطلاعات دستگاه‌های مختلف اعم از آب، برق، گاز و کاربری اراضی موجود است و به دنبال یکپارچه‌سازی و به‌روزرسانی این اطلاعات هستیم.
وی خاطرنشان کرد: اطلاعات مروبط به کد پستی و ژئوکد در کل استان در دسترس است و باید اطلاعات جمعیتی و شناسه‌ای جمعیت استان جمع‌آوری شود.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط، مکلف به همکاری ویژه برای اجرای هرچه بهتر و موفق این طرح هستند و همکاری نکردن هر دستگاه نشان‌دهنده وجود ضعف در آن است.
وی گفت: باید قانون الزام کد پستی و کد ملی ابلاغ و سازمان برنامه و بودجه تکالیفی را که در قانون ابلاغ شده گزارش دهد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: پایگاه ملی نشانی مکان‌محوردر واقع پروژه ای با هدف تدوین و پیاده سازی یک استاندارد ملی برای نشانی است که هدف اصلی آن تولید نشانی استاندارد و یکتا برای تمامی مکان‌های مسکونی و تجاری در نقاط شهری و روستایی کشور است.
مسعود پزشکیان با بیان اینکه فساد در کشور به خاطر نبود اطلاعات درست از افراد و مکان‌ها است، گفت: اگر G-NAF اجرا شود، خیلی از مسایل از جمله فرار مالیاتی، زمین خواری و پولشویی و فساد نیز حل می شود.
وی تاکید کرد: تمام ادارات موظف هستند اطلاعات خود را برای یکپارچه سازی جهت اجرای این طرح ارایه دهند .
مدیرکل پست استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: آذربایجان شرقی جز استان های پیشرو در اجرای پروژه G-NAF است و در اکثر شهرستان های استان کدهای پستی به روز شده و دارای ژئوکد هستند.
محمد پوربزرگ افزود: هدف از این طرح، ژئوکد کردن اطلاعات جامع مکانی است و همه دستگاه های دولتی موظف به همکاری هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاعات مکانی به صورت جزیره‌ای شده بودند و هر سازمان به طور جداگانه و به فراخور کار و حرفه‌ی خود اقدام به ثبت اطلاعات مکانی کرده بود، طرح ملی جی نف در راستای حل این مشکل و یکپارچه‌سازی آدرس‌ها در نظر گرفته شد.
وی اظهار داشت: تمامی آدرس‎های دستگاه‌ها و کدهای شناسایی در قالب این سیستم ثبت شده و هر سازمانی می‌تواند از خروجی این سیستم متناسب با نیازهای خود استفاده کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار