مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی:

اجرای برنامه راهبردی مشترک ساماندهی و جداره‌سازی حیدر تکیه‌سی تبریز

1399/10/07 - 14:00 - کد خبر: 34736
حیدر تکیه سی

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از اجرای برنامه راهبردی مشترک میراث‌فرهنگی، شورای شهر و شهرداری در راستای ساماندهی و جداره‌سازی حیدر تکیه‌سی تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده با اعلام این خبر گفت: به دنبال تشکیل جلسه مابین این اداره‌کل، اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهردار منطقه ۱۰ تبریز، آخرین وضعیت منطقه تاریخی حیدر تکیه‌سی مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این جلسه اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان بر لزوم جداره‌سازی اضطراری در حیدر تکیه‌سی توسط شهرداری منطقه تاکید کرد و خواستار اجرای اقدامات عملیاتی در اسرع وقت شد.
وی اظهار کرد: پیرو مهلت ۱۵ روزه شورای شهر تبریز، شهرداری منطقه ۱۰ طی مدت مذکور ملزم به ارائه طرح ساماندهی محور حیدرتکیه‌سی، سرخاب و سامان میدانی است.
به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، حمزه‌زاده ادامه داد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در راستای تسهیل روند ساماندهی و جداره‌سازی منطقه تاریخی حیدر تکیه‌سی در تهیه طرح، تامین نیروی متخصص و ناظر اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از بافت تاریخی هدفی جامع و همه جانبه است، ادامه داد: حفظ و حراست از بافت تاریخی همتی جامع می‌طلبد که تمامی نهادهای شهری و مدنی باید در آن نقش موثر داشته باشند، با توجه به مزیت‌های فرهنگی و اقتصادی بافت تاریخی با ساماندهی این منطقه تاریخی فرصت مناسبی برای بهره‌مندی شهرداری منطقه از ظرفیت‌های اقتصادی نیز فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار