دادستان عمومی و انقلاب تبریز خبر داد:

تبدیل تهدید به فرصت با تبدیل زباله به انرژی

1399/10/06 - 21:43 - کد خبر: 34696
بابک محبوب علیلو

نصر: دادستان عمومی و انقلاب تبریز در نشستی که به میزبانی سازمان مدیریت پسماند در محل مرکز دفن پسماند صورت گرفت تاکید کرد : باید از زباله این طلای کثیف به نحو مطلوب و حداکثری استفاده کرد.

به گزارش نصر، محبوب علیلو گفت : امروزه کشورهای مختلف پیشرفته پسماندها را دفن نمی‌کنند بلکه به آن به چشم یک منبع تولید انرژی نگریسته و از این طلای کثیف استفاده حداکثری می‌کنند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداري تبريز نیز در این خصوص اظهار کرد : هماهنگی‌های اولیه جهت انعقاد قرارداد با شرکت کنیم فرانسه جهت احداث نیروگاه زباله سوز صورت گرفته که انشاءالله در آینده‌ای نه چندان دور خبرهای خوشی برای شهروندان عزیز تبریزی خواهیم داشت.
علیرضا اصغری افزود : در حال حاضر نیز همه پسماندهای روزانه دفن نمی‌شوند و نزدیک به 40 درصد پسماندهای تولید شده تفکیک و بازیافت می‌شوند.
او ادامه داد : این شرکت مبلغی بالغ بر 290 میلیون دلار برای احداث نیروگاه زباله سوز هزینه خواهد کرد که پس از اتمام زمان قرارداد این نیروگاه به شهرداری تبریز تحویل داده خواهد شد.
اصغری همچنین اضافه کرد : طبق این قرارداد در طول مدت قرارداد نیز 20 درصد از درآمد حاصل از تولید انرژی از زباله نیز متعلق به شهرداری کلانشهر تبریز است.
اصغری ادامه داد : احداث بزگترین پروژه زیست‌محیطی کشور در حوزه مدیریت پسماند دلیل بر دفن تمامی پسماندهای تولید روزانه نیست و دو علت خیلی مهم برای اجرای این پروژه وجود دارد که یکی از این دلایل ریجکت 10 الی 20 درصدی زباله ها توسط نیروگاه زباله سوز است و علت دیگر آن استفاده از این مرکز دفن در شرایط خاص است که به نوعی نقش پدافند غیر عاملی دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار